بیان خاطرات اولین سودهائی که در فعالیتهامون داشتیم (برای اطلاع دیگران )

من اولین روزی که مغازه زدم 44500 تومان فروختم سود خالصش می شد تقریباً 3500 تومان . شیرینی گرفتم 7000 تومان . 3500 ضرر کردم . بعداً دیگه فهمیدم همه دخل مغازه برا خودم نیست ( یعنی ریز کارها هم یعنی برنامه داشته باشه )


من هفت سین با دوستان راه اندازی کردم. حدود 2000 تا عدد و در نوع و طرحهای مختلف.7 نفر بودیم، اما از این 7 نفر 4 نفر فقط آیه یاس می خوندند که نمیشه نمیشه و ... البته همون 4 نفر هم درست کار نکردند و خیلی مواقع نمی اومدند. حتی تجربه اینکه کسی برای فروش تلاش نمی کرد و فقط 2 نفر تلاش می کردیم. اما به همه سود رسوندم، اصلا کسی باورش نمی شد.


اولین تجربه سودآور من خرید و فروش 1 تن عدس در یک روز بود که 200 هزار تومن سود خالص برام داشت.


19 سالم بود و در دانشگاه از استاد یک سی دی نرم افزار گرفتم و برای بچه هایی که درخواست کردند با کامپیوتر شخصی(چندماهی بود که کامپیوتر خریده بودم.) از روی آن رایت کردم و به هم کلاسی هایم فروختم و فکر میکنم آن وقت 5000 تومانی درآوردم که آن را برای عزیزم یک انگشتر خریدم و هنوز که هنوز است از اولین حاصل دسترنج خودم لذت میبرم و اینکه به ایشان نشان دادم میتوانم یک هدیه بدون کمک و پول توجیبی پدرم بخرم!


اولین سود من 30سال قبل بود . چند طاقه پارچه تترون خریدم و تی شرت زنانه دوختم (مزدی دوزی) 40هزار تومان سود کردم (5 بربابر حقوق آنزمان من )و این سود باعث شد از کار اداری بیرون زده و به بازار بیایم.


دبستان که بودم در فروشگاه اتکا یه نوع شکلات اومد که بابام برام خرید جاتون خالی خیلی خوشمزه بود منم بردم به دوستام نشون دادم واونها هم خواستند و کارم شروع شد این اولین بازاریابی وفروش فوق العاده من بود


اولین سود منم برمیگرده به 20 سالگیم که یه لوگو واسه شرکت دوستم طراحی کردم و 25 تومن گرفتم


سال اول دبیرستان بودم کلاس ما جز کلاس های برتر دبیرستان شده بود برا همین به هر کدوم از بچه های کلاس 2 تا بن خرید کتاب هر کدوم به ارزش 1000 تومن داده بودن یادمه موقع نمایشگاه کتاب بود.من دیدم خیلی از بچه ها اصلا تمایلی ندارن و دارن بن ها رو مچاله میکنن.منم هر کدوم از بن ها رو ازشون 500 تومن خریدم شاید حدود 45 تا بن میشد و موقع زنگ تفریح هر کدوم رو به بچه هایی که میدونستم اهل کتابن 800 فروختم هیچوقت یادم نمیره. از خوشحالی سود و اصل پول رو همچین خرج کردم که نفهمیدم کی تموم شد !!!


اولین بار ابتدایی بودم که تابستون فرفره درست میکردم می فروختم. در دوره راهنمایی عکس آدامس جمع می کردم که اون موقع مد بود و یادمه تابستون سال دوم راهنمایی 700 تومن کل عکسامو فروختم.


اولین سود من :شاید 8 9 سالم بود از چوب بستنی یک چاقو فشاری ساختم فروختم 1 تومن بعدش 5 ریال هم گرفتم تعمیرش کردم حدود 26 و27 سال یش بود الان یادم می افته خندم می گیره


منبع