آیا میدانستید نیکولا تسلا دانشمند و مخترع صربی الاصل آمریکایی هیچگاه در زندگی خود موفق نشد؟!


این دانشمند نابغه  ایده های فوق العاده ای داشت که تعدادی از آن ها به تازگی اجرایی شدند . او از هوش بسیار بالایی برخوردار بود ولی بسیاری او را دیوانه خطاب میکردند.اما چرا؟

نیکولا تسلا


نیکولا تس‍لا مدتی از زندگی خود را مشغول کار در کارخانه ی مخترع سرشناس توماس ادیسون بود.‍ پس از مدتی پیشنهادی به ادیسون داد و ادعا کرد که میتواند کاری کند که ژنراتور هایی که ادیسون طراحی میکند بازدهی بیشتری داشته باشد،ادیسون که از خودش مطمئن بود گفت اگر این کار را انجام دهی پنجاه هزار دلار به تو خواهم داد و وقتی تسلا این کار را انجام داد او فقط به حقوق ماهیانه ی او پنجاه دلار اضافه کرد.تسلا از کارخانه  ادیسون جدا شد و کارخانه ی خود را تاسیس کرد ولی پس از مدتی کارخانه اش به خاطر موافقت نکردن با سهام داران ورشکست شد.

او پس از مدتی تمام دارایی خود را از دست داد و در روز های آخر زندگی اش با لباس هایی پاره به همراه کبوتر هایش به هتلی رفت و چند روز پایانی زندگی اش را در همان هتل گذراند و پس از چند روز یک از مهمان داران هتل متوجه شد که این داشمند نابغه در اتاق خود مرده است...

اما فکر میکنید چرا ؟چرا این انسان بزرگ به چنین سرنوشتی دچار شد؟

او هیچگاه اصول بازاریابی و تبلیغات را نیاموخت،هیچگاه نتوانست ایده های خود را عملی کند و هیچگاه موفق نشد از توانایی هایش استفاده کند ...

اکنون از او به عنوان یک دانشمند نابغه اما دیوانه یاد میشود چراکه هیچ وقت از هوش و استعداد خود به درستی بهره برداری نکرد‍‍‍‍.