وایبر توسط یک کارآفرین آمریکایی به نام Talmon Marko، که مدیریت شرکت وایبر مدیا را نیز به عهده دارد، طراحی و ساخته شده است. بخش "امنیت ارتباطات وایبر" توسط سه نفر به نام‌های "مایکل اپل من"، "یفری بسما" و "خریه فیرمن" انجام شده است و این تیم امنیتی اعتقاد دارند که اطلاعات کاربران وایبر به هیچ جا فروخته نمی‌شود و تیم امنیتی این برنامه به هیچ کس اجازه نمی‌دهد هیچ اطلاعاتی از کاربران را با دیگر برنامه‌ها یا شرکت‌ها به اشتراک بگذارند.

وایبر یک برنامه پیامرسان انتقال صدا روی پروتکل اینترنت برای تلفن های هوشمند است که توسط شرکت wiber media  ساخته شده است.





با نصب نرم افزار وایبر ودسترسی به اینترنت می توانید توسط موبایلتان به طور کامل رایگان صحبت کنید و MMS یاSMS  ارسال کنید.

 

ویژگی برنامه وایبر :

 1-کاملا رایگان

2-پشتیبانی از اکثر سیستم عامل ها

3-استفاده  حتی با اینترنت موبایل GPRS

4 اعلام تماس ناموفق

5-کیفیت خوب صدا

 

امروزاستفاده از شبکه های اجتماعی به عضو جدایی ناپذیراکثر ماایرانیان تبدیل شده است. یکی از این  شبکه های اجتماعی ،وایبر است ،که اکثرصاحبان کسب و کار برای موفقیت در کارشان از آن استفاده می کنندبرای اطلاع رسانی محصولات جدید و.... که با این روش جدید شاهد آن خواهند بود مشتریانشان چند برابر خواهد شد .علتش این است که اکثرما ایرانیان در شبکه هایی اجتماعی حضور داریم و می توانیم به راحتی پیام هایی را دریافت کنیم.



و اما مصاحبه  با سازنده وایبر:


در ابتدا اگر امکان دارد کمی در مورد خودتان و فعالیت‌هایی که تا قبل از وجود وایبر انجام می‌دادید، صحبت کنید.

من بیشتر سال‌های زندگی‌ام را در آمریکا گذرانده‌ام. قبل از وایبر در شرکتی به نام iMesh در بخش مربوط به اشتراک‌گذاری فایل‌ها کار می‌کردم و در کل به جهان مجازی علاقه بسیار زیادی دارم.

چرا و در چه زمانی تصمیم به تاسیس وایبر مدیا گرفتید؟

وایبر در مارس 2010 بود  تاسیس شد . من با تعداد کمی از دوستانم در شرکت آی‌مش تصمیم به تاسیس این شرکت گرفتیم. ما به درستی احساس کردیم که وجود یک اپلیکیشن کاربردی برای انتقال صدا و پیام‌ها در تلفن همراه احساس می‌شود. به دنبال طراحی برنامه‌ای بودیم که استفاده از آن بسیار آسان باشد و در نهایت برنامه‌ای از کار درآید که همه به هم آن را پیشنهاد کنند. به نظرم وایبر به تمام موفقیت‌هایی که از آن انتظار داشتیم، رسیده است.


کمی در مورد شرکت‌تان توضیح دهید. مواردی مانند تعداد کارمندان، محل اصلی شرکت و پیشرفت‌هایی که در نظر دارید به آن‌ها دست پیدا کنید.

وایبر واقعا یک شرکت بسیار کوچک است و ما چیزی در حدود 100 کارمند داریم. محل اصلی شرکت در حال حاضر بلاروس است و ما شعبه‌ای هم در چین بنا کرده‌ایم. اولین سیستم‌عاملی که وایبر برای آن طراحی شد، در دسامبر 2010 از این برنامه استفاده کرد.


از آن زمان تا به حال چقدر کار خود را گسترش داده‌اید؟

ببینید به نظر من اسمارت فون‌ها نیاز به این دارند که شما در لحظه ، خودتان را برایشان به‌روز کنید. ما از همان زمان خودمان را برای رقابت با دیگر شرکت‌ها آماده کرده‌ایم و خوشبختانه بسیاری از مردم از وایبر خوششان آمد و از آن به عنوان برنامه محبوب خود نام برده‌اند.


تا به حال تحقیقی در این مورد انجام داده‌اید که بیشتر کاربران شما از چه سیستم‌عاملی استفاده می‌کنند؟

بله بدون شک این سیستم‌عامل آندروید است و در پشت سر آن هم iOS قرار گرفته است. در رده‌های بعدی بلک‌بری و ویندوزفون را داریم.


جایی را می‌شناسید که وایبر در آن بلوکه شده باشد؟

تا جایی که من اطلاع دارم وایبر برای مدتی در ایران بلاک بوده و البته ودافون هم این برنامه را بلاک کرده است. کشورهای دیگری نظیر امارات، چین یا مصر هم در برخی موارد سخت‌گیری‌هایی در این زمینه داشته‌اند.

 

منابع:

http://www.anitasoft.com/page/viberInformation

http://www.kingit.ir