دنیا پر است از انسانهای مشتاق که می خواهند به بهترین نحو به سمت هدف خود راهنمایی شوند . اما همه توصیه ها ، هرچند خردمندانه ، قابل اجرا نیستند و برای افراد و شغل های مختلف فرق می کنند . زمان و سطح زندگی نقش بزرگی را ایفا می کند . پس به این دلیل است که هر زمینه ای توصیه درست خود را می طلبد . در طول سالها خیلی از انسانهای باهوش من را نصیحت کردند و همه آن توصیه ها در قلب خود خردی داشتند ولی همه آنها مناسب من نبودند و من را در راه درست قرار ندادند . ولی سه درس بزرگ از همه آنها گرفتم که به راحتی نمی توانم بپذیرم :

به دنبال امنیت و ثبات باش

بیشتر مردم به صورت عجیبی به دنبال ثبات در کار خود و موقعیت های بالقوه در طول زمان هستند چون معتقدند که بالاخره در طول زمان لاکپشت ها از خرگوش ها پیشی می گیرند ، ولی خود من به شخصه عاشق تجربه های جدید و هیجان در کار هستم و احساس می کنم که همکاری با آدم هایی از این دست ، همه چیز دارد ، درآمد و موقعیت ، حتی اگر با امنیتی که در طول زمان بدست بیاید .

 نقشی را پیدا کن که در آن احساس راحتی کنی

سطح راحتی یک شخص در جایگاهی که خواهد داشت به معنای میزان اعتماد به نفس اوست ، که کارایی و میزان رضایت او را تحت تاثیر قرار می دهد . اما من به شخصه به این نتیجه رسیدم که بهترین شغلها آن شغلهایی هستند که شما را تحت فشار قرار دهند ، به این معنا که شما زمانی پیشرفت خواهید کرد که از راحتی خود بگذرید و تا می توانید تلاش کنید که مهارت های خود را افزایش دهید .

در درجه اول به خودت اهمیت بده

این توصیه یک منطق در خود دارد . سازمان های زیادی وجود دارند که اگر شما در آنجا به فکر خود نباشید ، کسی دیگر هم وجود ندارد که به شما اهمیت بدهد . اما اگر به دنبال مسیر درستی هستی این شرکت ها نمی توانند جای مناسبی برای تو باشند . همیشه به فکر کار گروهی باش و اگر می خواهی یک رهبر خوب باشی باید در درجه اول به تیمت اهمیت بدهی و نه به خودت ، آنوقت است که می بینی با اهمیت دادن به اعضای گروه به چه موفقیت هایی خواهی رسید  ، این یک چیز جادویی است  ، تلاش های هر فرد از گروه در نهایت به موفقیت تو منجر می شود .

در پایان اینکه به هر نصیحتی عمل نکن ، سعی کن آنها را به چالش بکشی و مناسب ترین را انتخاب کنی تا تو را مستقیم به سمت هدفت راهنمایی کنند و مراقب باش که کدام یک از توصیه ها را رد می کنی ، چون در رسیدن و یا نرسیدن تو به هدفت تاثیر بالایی دارد .

منبع :

http://www.entrepreneur.com/article/250288