شما نیاز دارید که برای کسب‌وکار خود تبلیغ کنید، اما برای این تبلیغ 2 قانون کلی وجود دارد: تبلیغات در درجه اول باید کم‌هزینه بوده و برای یک مجموعه مخاطب هدف باشد. چه کسی دوست دارد میلیون ها تومان هزینه کند برای دسترسی به افراد و مشتریان بالقوه‌ای که در کشوری غیر از ایران هستند. در حالیکه شما در تهران حضور دارید، متوجه منظور من شدید؟ این 15 پیشنهاد را برای تبلیغات کم‌هزینه و محلی در نظر داشته باشید:

1.حساب‌های اشتراک آنلاین در دایرکتوری‌های موجود ایجاد کنید: راهنمای آنلاین در این دایرکتوری به افراد کمک می‌کند تا به کسب‌وکارهای بومی، رستوران‌ها، خرده‌فروش‌ها و دسترسی پیدا کنند. علاوه بر این بازدیدکنندگان نقدی بر بازدید و مراجعه خود به این کسب‌وکارها را در این سایت‌ها درج می کنند که منجر به دریافت پتانسیل بالا برای تبلیغات دهان‌به‌دهان می‌شود. باز کردن چنین حسابی در برخی از سایت های فرهنگسراها یا به رایگان یا با هزینه بسیار کم ممکن می باشد که شما را از مشتریان محلی برخوردار می کند.

2.خوراک خبری برای روزنامه‌ها و مجلات کسب‌وکار ایجاد کنید: قبل از آن مطمئن شوید که مطلب شما حتما ارزش خبری داشته باشد و فقط در غالب یک تبلیغ برای مطبوعات تنظیم نشده باشد. شما می‌توانید این کار را در زمان استخدام نیروی جدید، افتتاح شعبه جدید، برنده شدن یک جایزه و یا اضافه شدن مجموعه‌ای از محصولات یا خدمات به مجموعه فعلی خود، شریک شدن با شرکتی دیگر در کسب‌وکار، سازماندهی مجدد کسب‌وکار خود، همکاری با یک سازمان خیریه یا برندسازی مجدد برای خودتان انجام دهید.

3.پیام خود را عیناً به منازل برسانید اتومبیل خود را تبدیل به یک رسانه تبلیغاتی کنید:  نام شرکت خود را بر روی پلاک و یا حاشیه قاب پلاک اتومبیل خود درج کنید. برچسب، یا یک نشان آهنربایی برای این کار تهیه کنید و بر روی سپر یا بدنه اتومبیل خود و دیگران نصب کنید.

4. به عضویت یک سیستم اعلام اطلاعات تلفنی دربیایید. از موارد مشابه اینها می‌توان مراجعه به کتاب‌ها و یا سایتهایی را نام برد که در عنوان خود از واژه در اشاره به تبلیغات رایگان استفاده می‌کنند. حتی می‌توانید در این دایرکتوری‌ها اقدام به خرید فضای تبلیغاتی کنید.

5. تراکت و یا اطلاعیه‌های کوچکی را در رابطه با کسب‌وکار خود تهیه کنید و در تابلو اعلانات کتابخانه‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و یا مراکز اجتماعی قرار دهید.

6.جوایز مربوط به مسابقات مختلف که در رادیو و تلویزیون و برگزار می‌شود را تأمین کنید. بدین طریق از شما در این مسابقات نام‌برده شده و بر سر زبان‌ها می‌افتید، حتی ممکن است شانس این را هم داشته باشید که در سایت رسمی این کسب‌وکارها هم از شما نام‌برده شود.

7.در مراسم‌های ملی و عمومی مانند رژه‌ها یا روزهای دیگر که به‌صورت عمومی جشن گرفته و اعلام می‌شوند، فعالیت و شرکت داشته باشید.

8. یک ترویج متقابل را در نظر داشته باشید. در این رابطه می‌توانید به یک شرکت یا کسب‌وکار دیگر در صنعت خود رجوع کنید و در رابطه با ترفیع و تبلیغ متقابل محصولات یکدیگر مذاکره کنید. در این زمینه شما می‌توانید قرار دادن یک لینک در سایت خودتان از کسب‌وکار همدیگر، شریک شدن در یک بیلبورد تبلیغاتی و یا سهیم شدن در هزینه‌های مربوط به یک ارسال پستی تبلیغات را در نظر بگیرید. حتی بسیاری از کسب‌وکارها هستند که می‌توانند با یکدیگر همکاری و مشارکت داشته باشند: مانند یک سالن آرایش در کنار یک بوتیک لباس، یک فروشگاه لوازم کامپیوتر و یک مرکز تعمیر قطعات کامپیوتری، یک مرکز مراقبت‌های بهداشتی با چند پزشک متخصص یا عمومی و … .

 

9. در فرصت‌های مرتبط با اسپانسری که توسط اتاق بازرگانی ایجاد می‌شود شرکت کنید.

 

10.یک ترویج را در کنار فاکتور فروش خود در نظر بگیرید. به مشتریان خود در صورت معرفی یک شخص یا کسب‌وکار که از شما خرید کنند، تخفیفی را ارائه دهید و همچنین این تخفیف را برای فرد یا کسب‌وکاری که در نوبت اول از شما اقدام به خرید می کند نیز ادامه دهید.

 

11.تبلیغات کلیکی را در رابطه با کسب‌وکار خود آزمون کنید. شما می‌توانید تبلیغاتی را برای موتور جستجو تهیه ببینید و در آن شهر و منطقه‌ای را که می‌خواهید تبلیغاتتان در آنجا نشان داده شود را مشخص کنید. دو گزینه معروف برای این منظور می‌تواند سیستم ادوردز گوگل و جستجوی یاهو باشد. البته اینها نمونه های خارجی هستند که بسیاری از شرکت های ایرانی هم از آنها استفاده می کنند، مانند آپارات یا دیجی کالا که شما با جستجویی ساده می توانید نمونه های ایرانی آنها را هم پیدا کنید. اکثر این سیستم‌ها به شما اجازه تعیین تعداد کلیک و میزان هزینه‌ای که در روز می‌خواهید برای آنها صرف کنید را می‌دهند، درنتیجه شما در محدوده تعریف‌شده برای بودجه خود باقی‌مانده و از آن خارج نمی‌شوید.

 

12.یک صفحه فیسبوک مختص کسب‌وکار خودتان را ایجاد کنید. عضو یکی از گروهای فیسبوک محلی شوید و به‌صورت مرتب و روزانه بر روی صفحه این گروه در فیسبوک ارسال محتوا داشته باشید. همچنین عضویت در دیگر گروه‌های فیسبوک را نیز در نظر داشته باشید. به عنوان مثال اسم محله خودتان را در موتور جستجو فیسبوک سرچ کنید و نتایج را ببینید.

 

13.در یک رویداد اجتماعی درحالی‌که شما و دیگر اعضا شرکت تیشرت های شرکت خودتان را پوشیده‌اید به‌عنوان داوطلب حاضر شوید. شما در این رویدادها ممکن است مثلا قوطی‌های آب‌معدنی را بین دوندگان دو 5000 متر تقسیم کنید و یا اقدام به اداره یک کیوسک فروش محصول در یک نمایشگاه محلی کنید.

 

14.هیچ‌گاه قدرت بازاریابی دهان‌به‌دهان را دست‌کم نگیرید. کارکنان خود را تشویق به صحبت درباره خدمات خود در رویدادهای ورزشی، مراسم کلیسها و فروشگاه‌های خرید بکنید. برای کسانی که به شما مشتری معرفی می‌کنند نیز تسهیلاتی را در نظر بگیرید.

منبع:

http://eanjoman.blog.ir/

http://www.adsportal.ir/7185