شاید شما یکی از آن گروه از افرای باشید که شبانه روز و وقتتان را درگیر شغلتان کرده اید و با وجود پشتکار و جدیتی که از خود نشان می دهید آنطور که انتظار دارید به موفقیت نرسیده اید. ابتدا بهتر است به چند سوال پاسخ دهید.

                                                                  
       
در کجا کار می کنید؟
فرض را بر این می گیریم که شما عاشق کار تجارت و در حوزه خاصی مشغول به فعالیت هستید اما نتیجه برایتان رضایت بخش نیست. به خصوصیات مردم شهری که در آن زندگی می کنید و هم چنین علایق و سلیقه های آنها دقت کنید. شاید حوزه فعالیتتان در شهری که در آن زندگی می کنید چندان رونق نداشته باشد و باید در جایی دیگر که فعالیتتان در آنجا رونق بیشتری دارد دست به کار شوید.

 بنابراین به نقطه جغرافیایی که قرار دارید توجه کافی داشته باشید. برای دستیابی به موفقیت در جایی قرار بگیرید که متناسب و هم جهت با هدفتان است. در غیر این صورت تلاش شبانه روزی شما نتیجه ای برایتان نخواهدداشت.
کار سخت وقت تلف کردن است
کار سخت مخصوصا اگر نتیجه ای برایتان همراه نداشته باشد وقت تلف کردن است. درعوض باید هوشمندانه تر کار کنید و مهم ترین تکنیک در این زمینه مدیریت زمان است. اگر زمانتان را از دست بدهید به نتیجه دلخواهتان نخواهید رسید و کار سخت هم نتیجه ای نخواهد داشت.
به تنهایی کارکردن موفقیت نیست
یکی از رموز موفقیت در کار داشتن ارتباطات گسترده با افراد مختلف است. در حوزه ای که در آن فعالیت می کنید باید دنبال آشنایی با افرادی باشید که برای توسعه و رشد کارتان به شما کمک کنند.

لباس موفقیت نمی آورد ولی...

شاید همیشه اینطور تصور می کردید که با کار سخت و شبانه روزی می توانید به موفقیت برسید. در این بین کمتر به خودتان توجه کرده و اغلب چهره و ظاهری نامرتب داشته اید اما فراموش نکنید ظاهر شما تا حدود زیادی نشان دهنده وجهه کاری است که در آن مشغول به فعالیت هستید. به همان اندازه ای که به کارتان اهمیت می دهید به ظاهر و آراستگی تان نیز اهمیت دهید تا بتوانید روی مشتریان کالا و خدمات خود نیز تاثیر بگذارید.

                                   
سخت کار می کنید اما...
گاهی اوقات شما برای رسیدن به یک هدف تلاش زیادی می کنید. برای مثال برای اینکه به ترفیع شغلی برسید سخت کار می کنید اما متاسفانه در این کار ثابت قدم نیستید. با یک مثال دیگر برایتان روشن تر توضیح می دهیم، فرض کنید دنبال داشتن یک اندام ایده آل هستید.
در هفته یک بار ورزش و یک بار تنها یک وعده از رژیم غذایی سالم استفاده می کنید. اگر در کار و هدفتان مستمر و پیوسته عمل نکنید، به نتیجه مورد علاقه تان نخواهید رسید. این نکته ای است که با وجود کار سخت امکان موفقیت را از شما می گیرد.
با بدبین ها رفیق نشوید
یکی از دلایلی که با وجود کار سخت و پشتکار امکان موفقیت را از شما سلب می کند تاثیرپذیری شما از حرف های ناامیدکننده و گاهی تحقیرآمیز دیگران است. در کاری که به آن مشغول هستید با امید و نگاهی مثبت پیش بروید و به اظهارنظرهای مایوس کننده و گاهی بدبینانه افراد توجهی نکنید.
بسیاری از افراد موفق قبل از رسیدن به هدف خود از بسیاری موانع بزرگ گذشته اند که مهم ترین آن بدبینی اطرافیان بوده است. به خودتان ایمان داشته باشید. تنها با داشتن باور و اعتماد به نفس است که به نتیجه مورد نظرتان خواهید رسید نه فقط کار سخت و طاقت فرسا.

منبع:

http://af.farsnews.com/social/news/13940615000116

http://www.eghtesadi.org