توماس تانگز می گوید : من با بنیانگذار استارت آپی که محصول خود را به شیوه جدیدی  ایجاد می کرد ملاقات کردم. ما تحقیق کردیم کارهایی  که کاربران 3 دقیقه قبل از اینکه از محصول استفاده کنند و 3 دقیقه بعد از این که محصول را استفاده می کنند را انجام می دهند. من این ایده را دوست دارم چون  یک مکانیسم ساده ولی هوشمندانه  است و یک طوفان مغزی در ایده دادن محصول است.

طوفان یا بارش فکری می تواند این باشد که آن را به عنوان تکنیک بررسی خلاقیت ها و رسیدن به ایده های نو یا راهکار هایی جدید برای حل مسائل مختلف در نظر بگیریم.

این تکنیک عموما شامل دو مرحله است. در مرحله اول ایده ها٬ نظرات و راه کار ها بدون در نظر گرفتن کیفیت و میزان خلاقیت آنها بیان می شوند. در مرحله بعد که پس از جلسه ایده پردازی برگزار می شود،ایده ها مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرند. آنچه در این تکنیک حائز اهمیت است به دور بودن از پیش داوری و قضاوت در مورد افراد و ایده های آن هاست حتی اگر بسیار ساده لوحانه باشد. در مرحله ایده پردازی کمیت ایده های مطرح شده بیشتر از کیفیت آنها مورد توجه است.

کاربرد و اهداف طوفان فکری

1.      توانمندسازی نیروی انسانی و آموزش

2.      اولویت‌بندی مسائل

3.      انتخاب بهترین راه حل

4.      افزایش قدرت ابتکار و خلاقیت

5.      افزایش انگیزه

6.      ایجاد کار تیمی و مدیریت مشارکتی

7.      بدست آوردن ایده‌های بزرگ

 حال که با طوفان مغزی و کاربردهای آن آشنا شدید می خواهیم با تکنیک های 3 دقیقه ای برای توسعه محصولات آینده آشنا شویم.

اولین تکنیک:  به تیم تولید محصول کمک می کند تا بتواند دامنه محصولات را گسترده تر کند و محصولاتی که تیم ایجاد می کند  در جاهای بیشتری بتواند استفاده شود. و وظایف کاربر در حال حاضر این است کارهایی که قبل ا ز استفاده محصول و بعد از استفاده  انجام دادند را ذکر کنند.

دومین تکنیک طرز فکر کاربران هنگام استفاده از محصول می باشد. . طراحی محصول بزرگ وابسته به هم اندیشی  افرد تیم است.

آیا کابران هنگام استفاده از محصول باید کار خاصی انجام دهد؟چطور می توان تولیدات بیشتری داشت با نتیجه ای که از طرز تفکر کاربران می گیریم؟

سومین تکنیک: نشانه هایی که  باعث می شود کاربر محصول را انتخاب کند بررسی کنیم یعنی ببینیم چه نشانه هایی باعث شده است کاربر  این محصول را انتخاب کرده است.برای موفقیت در فروش محصولاتتان باید بتوانید رفتار کاربران را تغییر دهید.مثلا با ارسال ایمیل می توانید  مشتری که محصول را دیدن کرده ولی خرید نکرده است دوبار وارد فرآیند خرید کنید.

منبع:

http://tomtunguz.com/three-minutes/

برداشت آزاد خودم از این موضوع.