توماس تانگز می گوید : ما بخش های مختلف سرمایه گذاری استارت آپ که شامل :تجارت الکترونیک ، نرم افزار ،شبکه های اجتماعی و آکوزش و پرورش  را مورد بررسی قرار دادیم. اما کدام بخش های کمتر شناخته شده شروع به سرمایه گذاری به  دلار کردند؟بنیانگذاران پیدا کردن فرصت های منحصر به فرد به نوآوری کجا هستند؟

بیت کوین سریعترین بخش در حال رشد و پس از به اشتراک گذاری عکس و ذخیره سازی فیزیکی است هر سال، با شروع در اواسط سال 2012 تا اواسط سال 2015، این بخش سرمایه گذاری خود را با بیش از 145٪، با توجه به داده Mattermark رشد داده است.

بقیه لیست هم راه اندازی کار با شیوه نوین را به سرعت دنبال می کنند.استارت آپ های  سفر به فضا فقط و فقط به هدفشان نگاه می کنند و می خواهند به آن برسند.علاوه بر این، بنیانگذارن در خیلی از بخش ها مثل:صنایع مهم ،حمل و نقل ، مهمان داری ،بیمه سلامت ، بانکی و... سرمایه گذاری می کنند.اما به ناچار اشتراک گذاری عکس در کشورها رو به رشد است.

اگر ما سهم نسبی دلار در 12 ماه گذشته را  در هر یک از این دسته ها بررسی کنیم  مشاهده خواهیم کردکه کسر کوچکی از کل سرمایه انجام گرفته است.به طور مثال حمل و نقل و مهمان داری بیش از 6 درصد از میلیاردها سرمایه گذاری در 12 ماه گذشته

.اگر به آمار  نرخ رشد منفی نگاه کنیم متوجه می شویم  که استارت آپ ها در طول زمان پول کمتری جمع آوری می کنند.راه اندازی ایمیل کمتر از 22 درصد است. بدترین دسته سایت های معامله است که حدودا"  48 درصد نسبت به سال قبل  سال کاهش می یابد. در برخی موارد، علل انقباض در این دسته بندی ها مشهود است.بیایید علت کم بهر ه وری دسته ها را بررسی کنیم و ببینیم چه عواملی باعث می شود که ما به درآمد تعیین شده ذهنمان نرسیم؟چه موانع و مشکلاتی  در سر راه استارت آپ ها وجود دارد که گاهی با وجود هزینه زیاد موفق به درآمد ایده آشان نمی شوند؟به راستی استارت آپ های موفق چه کاری انجام می دهند که استارت آپ های شکست خورده آن را انجام نمی دهند؟همه کارآفرینان در ذهنشان طرح تجاری می ریزند و  رقبا را بررسی می کنند تا ببیند آن ها چه کاری انجام نمی دهند تا خودشان انجام دهند و باعث تمایزشان از رقبا شوند.مزیت های رقابتی به کسب و کار ان ها کمک می کند که همیشه بین رقبایشان متمایز باشند.

در سال گذشته پورتال مشاور املاک Housing.com توانست از طریق SoftBank سرمایه ای به اندازه ی ۹۰ میلیون دلار جمع آوری کند.

محصولاتی که ارائه می کردند دید کامل از تمام زوایای خانه و نقشه ی تقسیم بندی شهر از نظر قیمتی بوده. (یعنی خانه های مناطق مختلف شهر با توجه به قیمت روی نقشه مشخص شده بودند) آن ها تمرکز زیادی روی قسمت تحلیل و تجزیه اطلاعات داشتند و بخشی از سرمایه ی دریافتی را به آن اختصاص می دهند.

به غیر از سرمایه گذاری بسیاری که روی بخش جزئیات اطلاعات شده بود و توسعه ای که به شهر های دیگر پیدا کرده بود، کار مشاور املاک وابستگی زیادی به استخدام افراد با استعداد دارد.

Chaayos برگ های چای را بصورت جزئی می فروشد. یعنی با استفاده از مراکز چای این محصول را می گیرد و به شیوه ی خود نوشیدنی درست می کند. سپس کتری های نوآورانه ای طراجی کرده که با آن یک لیتر چای تحویل می دهد و این چای به مدت یک ساعت و نیم گرم باقی می ماند.در اولین دور سرمایه گذاری Chaayos به عنوان یک سرمایه گذار غیر تکنولوژیکی شناخته شد. امسال Tiger Global حدود پنج میلیوند دلار در چرخه ی بودجه ی چای سرمایه گذاری کرده. این حرکت با همکاری بنیانگذاران Ola، Bhavish Aggarwal و Ankit Bhati انجام شد.

با وجود سرمایه ی بیشتر، این تولید کننده قصد دارد خدماتش را تا بمبئی، بنگلور و دهلی توسعه دهد و ۵۰ فروشگاه جدید راه اندازی کند. همچنین از این سرمایه برای راه اندازی سرویس تحویل با استفاده از اپلیکیشن های تلفن همراه هم استفاده می کند. علاوه بر توسعه ی خدمات وابسته به تقاضای چای، Chaayos سعی می کند روی فروش نوشیدنی های بسته بندی شده که چند ماه پیش با شراکت آمازون و Ola معرفی کرده بود تمرکز کند.

Ola که در گذشته به نام تاکسی های Ola معروف بود با سرمایه گذاری دور پنجم توانست به ۴۰۰ میلیون دلار دست پیدا کند. این سرمایه گذاری ها توسط شرکت هایی مانند DST Global و Falcon Edge Capital و گروه های سرمایه گذاری مثل SoftBank، Tiger Global، Steadview Capital و Accel partners از ایالات متحده انجام شده بود. شرکت تاکسیرانی TaxiForSure با توسعه ی خدمات و پیشرفتی که داشته توانسته به ۱۰۰ میلیون دلار سرمایه دست پیدا کند.

تنوع خدمات آن ها در طی سال های اخیر افزایش پیدا کرده مثل ماشین های مینی، سدان(شاسی بلند)، Auto، تاکسی و کافه تحویل غذا Ola برنامه دارد برای بهبود خدمات مشتریان و رانندگان در هر بازار فروش، سفارشات دریافتی را منطقه بندی کند و روی این کار سرمایه گذاری کند. Ola قصد دارد تا پایان سال جاری در ۲۰۰ کشور فعالیت داشته باشد.در شرایطی که Ola با بانک دولتی هند شریک شده رانندگان می توانند از وام هایی با بازپرداخت روزانه استفاده کنند و ماشین هایی با قیمت پایین تر خریداری کنند.

با وجود اینکه شبکه های تبلیغاتی بیشتر از یک دهه است که اینترنت را در مشت خود گرفته اند و در حال بهینه سازی واحد های تبلیغاتی توسط هدف قرار دادن کاربران، ارتباط برقرار کردن و به کار بردن خلاقیت هستند، هیچ کدام نتوانستند چیدمان تبلیغات در صفحه را بهبود ببخشند AdPushup با بهینه سازی چیدمان تبلیغات در صفحه از نمایش آگهی های مزاحم جلوگیری می کند و سود حاصل از تبلیغات وبسایت را بیشتر از شبکه های تبلیغاتی می کند. با بوجود آوردن یک سازمان شفاف ابتدا سعی کرده اند سرمایه ی اولیه جمع آوری کنند، سپس به راه اندازی یک دفتر پرداختند و بعد روی بخش بازاریابی تمرکز کرد.

Groupon در غالب بازار معامله، و بنابراین اتاق برای تازه واردان کمیاب است. با این وجود، ما باید برای دیدن واریانس بیشتری در زمینه های سرمایه گذاری استارت آپ ها  باید برای چند سال روش آن ها زیر نظر قرار بدهیم.

منبع:

http://tomtunguz.com/fastest-growing-areas-investment-2015

برداشت آزاد خودم از این موضوع