در زمان شروع یک استارتاپ شما از سرمایه و منابع اندکی برخوردار هستید. برای اینکه به رشد استارتاپ خود کمک کنید، باید آن را با راه حل های مناسب و کم خرجی تقویت کنید. شما همیشه مجبور نیستید که برای بدست آوردن پول، پول خرج کنید. برای کمک به رشد همه جانبه استارتاپ شما، در زیر به 3 مورد ابزار ضروری برای این کار اشاره می کنیم:

طراحی یک سایت

طراحی یک سایت حرفه ای اولین قدم برای رشد استارتاپ شما می باشد. یک سایت نشان دهنده آنچه شرکت شما ارائه می کند، می باشد. شما ممکن است که فکر کنید پول کافی برای داشتن یک سایت جذاب ندارید، اما Wixسایت  به شما کمک می کند و همه امکانات را به طور ریگان در اختیارتان می گذارد. این شرکت یک پایگاه داده بزرگ از الگوهای آماده برای یک سایت دارد که آنها را دسته بندی کرده است و شما می توانید بدون نیاز به یادگیری کدنویسی وب سایت، برای خود یک سایت طراحی کنید. حتی می توانید طراحی دلخواه خود را سفارش بدهید و در نظر مشتریان تاثیرگذار به نظر برسید.

کارکنان

شما مطمئنا در جایگاهی نیستید که بتوانید کارکنانی تمام وقت را استخدام کنید، پس می توانید برای هر پروژه خود به سایتی مثل UpWork مراجعه کنید و با فریلنسرهای فراوانی در زمینه های مختلف مثل طراحی ، توسعه، نویسندگی، منشی گری و غیره، آشنا شوید و قیمت پیشنهادی خود را بگویید. حتی شما می توانید یک تیم را با یک پایه حقوق محدود استخدام کنید.

مدیریت پروژه

بعد از بدست آوردن توانایی راه اندازی یک استارتاپ شما باید یاد بگیرید که چگونه بهترین باشید و بهترین بمانید. شما باید بهترین عمکرد را از کارکنان خود بیرون بکشید، هرچند که با آنها در دنیای مجازی کار می کنید. هر چه قدر بهتر عمل کنید زودتر بازار را  بدست خواهید آورد. Wrike یک سایتی است که به شما یک فضایی را اختصاص می دهد که می توانید در این فضا با تیم خود همکاری کنید ، هماهنگی کنید، به بحث و گفتگو بپردازید، کارها را تقسیم کنید و نقش ها و مسئولیت های هر شخص را مشخص کنید. اختصاص فضا در این سایت تا 5 کاربر رایگان است و برای قابلیت های بیشتر و اضافه کردن کاربران مجبور هستید که اشتراک خریداری کنید.


منبع : http://www.entrepreneur.com/article/250608