۱- از ترسی که همراه با فرصت است استقبال کرده و با آغوش باز بپذیرید

وی عنوان می کند: «کار من همواره همراه با سرگرمی و تفریح است، اما بسیار هم ترسناک است. شما همواره بر روی طنابی در ارتفاع بلند راه می روید. اگر من برای انجام کاری که انجام می دهم فرصت نیافرینم، خیلی چیزها را از دست می دهم. این ترس و وحشت احساس سرزندگی در من ایجاد می کندکارآفرینان می دانند زمانیکه ریسک کارها به پایان می رسد، حس ناشی از غلبه بر این لحظات ترس و دستیابی به موفقیت بسیار خوشایند است.

۲- اجازه ندهید موفقیت موجب سستی و تنبلی شما شود

ممکن است با چشیدن اولین طعم موفقیت، خودتان را عقب بکشید و احساس کنید که همه چیز تمام شده است. بهترین کارآفرینان به شما می گویند که چنین کاری انجام ندهید. هیچ تضمینی برای حفظ این موقعیت نیست. به گفته «هنکس»، نباید بعد از اولین موفقیت، دچار غرور و تکبر شد.

۳- قهرمانان زندگی تان را بشناسید

افرادی که قبل از شما در کار شما موفق بوده اند بهترین و بزرگ ترین منبع الهام هستند. به این افراد بنگرید و ببینید چرا آنها منبع الهام شمایند. این کار می تواند نیرویی برای شکل دهی اهداف شما باشد.

«هنکس» درباره منابع الهامش می گوید: «رابرت دووال، جک نیکلسون، رابرت دی نیرو، و همینطور جیسون روباردز همگی الگوهای من بودند. البته خونسردی و آرامش استیو مک کوئین غیرقابل انکار است. در بین کارگردانان، استنلی کوبیک بهترین الگو و منبع الهام من بود

۴- انتظار نداشته باشید آنچه که شما می خواهید آسان به دست آید

غالباً جاده موفقیت پرتلاطم و طوفانی است. به عنوان یک کارآفرین شما باید فراز و نشیب های زیادی را پشت سر گذارید. چشم به هدف بدوزید، همچون کودکان گام بردارید و به سختی تلاش کنید.

«هنکس» در این مورد می گوید: «من به خاطر علاقه به تئاتر، به دپارتمان بزرگ تئاتر در کالج چابوت رفتم. در آنجا مسئول نور سالن بودم. بعد از آن نقش یک برده در نمایشنامه شکسپیر به من داده شد. سپس به عنوان هنرپیشه همراه با همسر و فرزندم به نیویورک رفتم. در آنجا برای ادامه زندگی می جنگیدیم. در آن زمان بیکار بودم و شرایط بسیار بدی داشتم. این وضعیت به مدت ۲ سال ادامه داشت. در نهایت شغلی در فیلمی با بودجه کم یافتم و بعد از آن قراردادی با شبکه ABC بسته و به کالیفرنیا نقل مکان کردیم

۵- بدانید که شکست فرصت یادگیری است

اولین مرحله یادگیری این است که بدانید چه چیزی ناموفق خواهد بود. اشتباه کردن بخش بزرگ فرایند کارآفرینی است و اشتباهات شما در ابتدا می تواند موفقیت و پیروزی بزرگی برای شما در انتها به همراه بیاورد.

به گفته هنکس، «شما بیشتر از ناکامی ها درس می گیرید تا از موفقیت ها

۶- مشتاق باشید و آن را نشان دهید

افرادی که ایده های بزرگ دارند اشتیاق زیادی هم دارند. شما باید در کارتان این موضوع را باور داشته و اجازه دهید دیگران هم متوجه اشتیاق شما شوند.

۷- بدانید که افسانه ها یک شبه خلق نمی شوند

در رویای ایجاد فیسبوک دیگری هستید؟ می تواند اتفاق بیفتد اما نباید انتظار داشته باشید که فوراً چنین اتفاقی بیفتد. تقریباً از هر ۱۰ کسب و کار، ۹ حرفه با شکست مواجه می شود. پس منتظر تحمل سختی ها باشید.

منبع:

http://www.entrepreneur.com/slideshow/249083

برداشت آزاد خودم از این موضوع.