امروزه افزایش مشتری از طریق شبکه های اجتماعی بسیار رایج شده و هرکسی مبلغی برای این بخش هزینه کرده است رویایی برای بازاریابی اش تبدیل شده است.

رهبران مشاغل که می خواهند مشتریهای بیشتری جذب کنند پاسخ مشکلات خود را در تبلیغات اجتماعی یافته اند بر اساس این گزارش دیگر کسی در دنیای امروز فروشنده ای منتظر مشتری نمی ماند که در مغازه اش را به صدا در آید و یا برایش تلفن کند. اکثر دروازه های موفقیت در جذب مشتری با شبکه های اجتماعی و ارتباطات آن لاین باز می شود.

بعنوان مثال توئیت کردن بسیار مناسبی ارزان تر است. پست های فیس بوک می تواند هزاران مشتری جذب کند که بسیار کم هزینه است و این سوال است که چرا ما این کار را انجام ندهیم.شبکه های اجتماعی به نظر آسان ترین و مناسب ترین مکان برای شروع است. به عنوان مثال یک کارشناس به شرکت معتبری توصیه می کند که فالوورهای خود را در توئیتر بیشتر کند. پس از آن کسانی که به وب سایت شرکت مراجعه می کنند مشتری های آینده او محسوب خواهند شد.

با فکر کردن به این موضوع که این مساله می تواند راهی برای افزایش مشاغل پایدار به حساب آید اثبات می کند که ما تا کنون روند اشتباهی را طی کرده ایم زیرا آن طور که باید از شبکه های اجتماعی استفاده نشده است. اما افراد باید خودشان را برای وقت گذاشتن و ارتباط معنی دار با مشتریهایشان آماده کنند.

به آنها کمک کنند قبل از اینکه از او خواسته شود به صحبتهای آنها گوش دهند قبل از اینکه مشتریان از آنها خریداری کند و صحبت های آنها را درک کنند قبل از اینکه انتقاد کنند. به هر حال باید کسانی که به دنبال تبلیغات شبکه های اجماعی هستند باید به این موضوع توجه کنند که شنیدن همواره متفاوت از گوش دادن است بنابراین با نقش فعال خود در شبکه های اجتماعی مشتریان را وادار به گوش دادن کنند نه شنیدن.

منبع:

http://thestoryoftelling.com/social-media-marketing