ارتباط احساسی، یکی از محرک های مشتری است. مصرف کننده باید در ابتدا برند شما را بشناسد، سپس از برند شما خوشش بیاید و در نهایت به برند شما اعتماد کند و احساس کند که ارتباط احساسی با آن دارد.
افراد به چندین دلیل ارتباط احساسی با برند شما برقرار می کنند:
- برند نماد چیز مهمی برای آنهاست. و ارزش هایشان را با آن تقسیم می کنند.
- برند شدید و قویست. این برند با افراد متفاوت در سطوح مختلف اجتماعی و با احساسات متفاوت ارتباط برقرار می کند.
- رتباط حسیبرند قابل تحسین است.
- برند تعامل دائمی با آنها دارد. هرگز آنها را نومید نمی کند.
- برند باعث می شود که آنها حس خوبی داشته باشند.
شیوه های بسیاری برای دستیابی به این ارتباط احساسی وجود دارد که می توان از آن جمله به تبلیغات و کیفیت تماس با مشتری و همچنین سازمان های عضویت مصرف کننده و مراسم با حمایت کمپانی اشاره نمود.
البته شیوه هایی هم در جهت ایجاد اعتماد و صداقت وجود دارند که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره نمود:
- برند باعث ترغیب به تعامل منظم می شود، البته تا زمانیکه تعامل خوشایند و سودمند باشد و مخالف خواسته های فرد نباشد.
- برند درحال یافتن شیوه هایی برای ایجاد یک ارزش جمعی برای مشتریان در طول زمان باشد، مخصوصاً اینکه ارزش مربوط به مصرف تولیدات و خدمات رقابتی نباشد.
در مجموع هر برندی که می خواهد با مشتری ارتباط احساسی برقرار کند باید شیوه هایی را برای تحت تاثیر قرار دادن انگیزه های افراد بیابد.
منبع:
برداشت آزاد خودم از این موضوع.