1- وسایل قدیمی تان را بفروشید

شما می توانید وسائل قدیمی موجود در گاراژ، زیرزمین و انباری تان را بفروشید. اگر بیش از یکسال است که وسیله ایی را استفاده نکرده اید پس دیگر به آن نیازی ندارید. در حقیقت شما پول تان را در انباری نگه داشته و سرمایه تان دارد در آنجا خاک می خورد. بهتر است آنها را بفروشید و پول حاصل از آن را در بانک بگذارید.

2- مصالح ساختمانی را بازسازی کرده و مجدداً استفاده نمایید

شما می توانید با ترمیم و مرمت مصالح دورریختنی نظیر لوله ها، صفحات فلزی، الوارها و سایر ملزومات، مجدداً از آنها استفاده نمایید.

3- قطعه زمین کوچکی خریداری کنید

شما می توانید در هر جای دنیا قطعه زمین کوچکی از یک تا پنج جریب خریداری نمایید. شما در حقیت این زمین را برای تامین آزادی تان خریداری می کنید. با وجود چنین زمینی می توانید مواد غذایی تان را در آنجا پرورش داده و آنگونه که خود و خانواده تان دوست دارید زندگی کنید.

4- به فکر جابجایی و تغییرمکان باشید

شاید لازم باشد برای کاهش هزینه هایتان جابجا شوید. زمینی که خریداری می کنید احتمالا به دور از شهر خواهد بود، اما شما آزادی حرکت در خانه جدیدتان را خواهید داشت. در خانه جدید شما مکان های بسیاری برای پرورش دام و مواد غذایی وجود خواهد داشت.

5- خانه کوچکی برای خود بسازید

لازم نیست شما ۳۰ سال باقی عمرتان را مرهون بانک باشید. می توانید با زندگی در خانه ایی کوچک بر روی موارد مهمتر زندگی تان نظیر خانواده و دوستان تمرکز کنید و از بودن در کنارشان خاطرات خوبی بجا گذارید.

6- نحوه پرورش مواد غذایی مصرفی تان را بیاموزید

یاد بگیرید که چگونه می توانید در حیاط خانه خودتان مواد خوراکی پرورش دهید. شما می توانید با روش های زیادی در این زمینه آشنا شوید.

7- برای آموختن آنچه که دوست دارید دوباره به دانشکده بروید

حرفه یا مهارتی که همواره مایل به یادگیری اش بودید را بیاموزید و دوباره مدرک بگیرید. کسب دانش جدید موجب افزایش طول عمر شما می شود.

با انجام این نکات و راهکارها شما می توانید زمان باکیفیت تری را در کنار خانواده تان سپری کنید. می توانید کاری که دوست دارید انجام دهید و از هر روزتان لذت ببرید.

منبع:

http://peacefulwarriors.net/15-tips-for-going-off-grid-do-what-you-love-stop-being-a-debt-slave/

برداشت آزاد خودم از این موضوع.