بسیاری از کتاب ها و جملات معروف از افرادی مثل

 Earl Nightingale, Bryan Tracy, Deepak Chopra و  Brendon Burchard

از لحاظ ماهیت تنها یک هدف مشترک دارند ولی به اشکال متفاوتی ارائه شده اند. این متخصصان ترکیب ها و قیاس های متفاوتی را بکار گرفته اند و داستان های متفاوتی را روایت کرده اند ولی در آخر همگی یک حرف مشترک داشته اند. همه این حرف ها در 4 مورد زیر خلاصه می شود:

تصمیم بگیرید که چه چیزی از زندگی می خواهید

اینطور گفته می شود که کشور آمریکا سرزمین فرصت ها است، افراد می توانند در این کشور به هرچه که می خواهند برسند ولی مشکل این است که بیشتر مردم این کشور نمی دانند که از زندگی چه می خواهند و برای نوشتن اهداف خود وقت نمی گذارند. موفقیت در هر زمینه ای با این گام شروع می شود: مشخص کردن هدف در زندگی.

" اگر ندونی کجا می خوای بری ممکنه سر از جای دیگه ای در بیاری "       Yogi Berra

بسیاری از انسان ها در زندگی خود سردرگمند بدون اینکه بدانند چه هدفی دارند. مدام از این شاخه به آن شاخه می پرند، بدون هیچ نقشه و برنامه ای، هر چه را که پیش می آید انجام می دهند و مسیر زندگی شان را با دقت و توجه عوض نمی کنند. در آخر عصبانی می شوند چون به آنچه که دیگران رسیده اند، دست نیافته اند. حقیقت این است که آنها دقیقا به آن چیزی رسیدند که برنامه داشتند، هیچ چیز. آنها کسی را برای سرزنش کردن ندارند به جز خود. اولین پله در مسیر موفقیت این است که مشخص کنید که موفقیت برای شما به چه معنی است. اهداف خود را بنویسید.

برای رسیدن به اهداف خود برنامه بریزید

اگر شما آنچه را می خواهید بدست بیاورید مشخص کردید و نوشتید، شما از 90 درصد جمعیت جلوتر هستید ولی این مهم است که شما چگونه می خواهید به هدف خود برسید. اهداف بدون برنامه رویایی بیش نیستند. یک برنامه با جزئیات کامل بنویسید که هر پله از مسیر موفقیت را مشخص کند. زمان و منابع آنچه را که می خواهید انجام دهید مشخص کنید. موانع بر سر راه را شناسایی کنید که بین شما و اهدافتان قرار می گیرند.

برنامه خود را اجرایی کنید

برای رسیدن به هر هدف درستی باید فعالیت کنید. اهداف را بدانید و برنامه خود را به سمتی ببرید تا به آنهایی که مهم تر هستند اول برسید. بدون کار و فعالیت به هیچ جایی نخواهید رسید. هیچ جایگزینی برای کار سخت وجود ندارد. برای رسیدن به موفقیت هیچگونه تخفیفی برای شما وجود ندارد. باید بهای موفقیت را بپردازید، تمام و کمال و در زمان و بدون هیچ استثنایی.

ارزیابی دوره ای داشته باشید

حداقل یکبار در سال به عقب برگردید و اهداف و برنامه خود برای رسیدن به آنها را ارزیابی کنید. آیا هنوز اهداف شما همان اهداف اولیه هستند؟ آیا اهدافتان دست یافتنی هستند؟ ویا باید دوباره آنها را تنظیم کنید؟ آیا نقشه شما عملی می شود؟ آیا شما را به سمت هدفتان هدایت می کند؟ تنظیمات لازم را انجام دهید. بعد از بررسی دوباره، به مسیرتان ادامه بدهید.

همانطور که می بینید رسیدن به اهداف زندگیتان هم سخت است و هم آسان.

منبع: http://www.entrepreneur.com/article/249595