بر روی هدف‌تان متمرکز شوید، نه دیدگاه‌تان

تجربه مدیران موفق نشان می‌دهد تا زمانی که یک مدیر خود با زیر و بم کاری که انجام می‌دهد و فعالیت‌های شرکتش آشنایی نداشته باشد نمی‌تواند در جهت موفقیت گام بردارد. یکی از ویژگی مدیران موفق تسلط روی کار و فعالیتی است که بنگاه اقتصادی و شرکت آن ها انجام می‌دهد و هدف خود را دنبال می‌کند.

در مدیریت فعال و پویا باشید

مدیریت فعالانه یعنی اینکه بدانید کارکنان و کارگرانتان چه فعالیتی انجام می‌دهند و بدون مزاحمت بر کارشان نظارت داشته باشید و همیشه فعالیت‌ها را کنترل کنید تا اشتباهی صورت نگیرد.

البته شما باید اعتماد داشته باشید که آنان به اندازه کافی توانایی انجام کار را دارند و به جای مدیریت کارشان، خودشان را مدیریت کنید. مدیریت زیر دستانتان خیلی سخت می‌شود اگر شما از حساسیت کنترلی بالایی برخوردار باشید.

تمرکز روی کار تیمی به جای فردگرایی

معمولا مدیریت موفق بدون کار تیمی تحقق پیدا نمی‌کند. هر کارخانه و موسسه ساختار به هم متصلی است که برای پیشبرد اهداف آن نیازمند حرکت منسجم و یکپارچه می‌باشد. مدیران موفق با تقسیم و تشکیل گروه‌های تیمی در موسسات و بنگاه‌ها تلاش می‌کنند تا کار را به گروه بسپارند و افراد را به کار تیمی تشویق کنند؛ بهتر است برای شروع حتی آموزش‌های کار تیمی در بنگاه‌ها داده شود.

تیمی از افراد لایق را پیرامون خود جمع کنید

مدیر موفق مدیری نیست که خود بخواهد همه کارها را انجام دهد، بلکه مدیری است که به مجموعه خود اعتماد داشته باشد و بخشی از کار را به دیگران واگذار کند. توانایی هر فردی محدود است و یک مدیر نمی‌تواند همه کارها را به تنهایی انجام دهد بلکه باید تجربه و دانش را به دیگران منتقل کنید و به آن‌ها مسئولیت بدهید و بر عملکرد آنان نظارت کنید این کار پویایی در مجموعه را به دنبال خواهد داشت.

باوجود اعتماد به کارکنان سعی کنید هر از چندی آنان را در کار و تصمیم گیری به چالش بکشید، هیچ چیزی بدتر از رخوت و تکرار و نبود انرژی دربین کارکنان نیست. به چالش کشیدن و امتحان کردن کارکنان و مدیران زیر دستتان می‌تواند باعث شود تا آن ها از بیشترین توانایی خود استفاده کنند.


منبع:

http://www.entrepreneur.com

برداشت آزاد خودم از این موضوع.