آیا تعادل بین کار و زندگی واقعا باعث می شود که شما موفق شوید؟ و یا نه فکر می کنید که با کار کردن شبانه روزی موفق خواهید شد؟ تحقیقات نشان داده اند که بعد از یک ساعت کاری مشخص کارایی فرد به تدریج پایین می آید، به این معنا که مقدار بازده کاری یک شخص که 70 ساعت در هفته کار می کند به اندازه بازده کاری یک شخص است که در هفته 55 ساعت کار می کند. همچنین به هر اندازه که ما خسته تر می شویم به همان اندازه هم قدرت درک و هوش و تصمیم گیری ما پایین می آید. به همین خاطر انسان های موفق می دانند که چگونه بین زندگی و کار خود تعادل ایجاد کنند. در اینجا به دوراه برای برقراری این تعادل اشاره می کنیم :

آنها به ساعات تفریح خود اهمیت می دهند

در پایان سال 2014 یک تحقیق نشان داد که بیشتر افراد 40 سال به بالا از روزهای تعطیل خود استفاده نمی کنند. این اصلا خبر خوبی برای کارکنان و شرکتها نمی باشد. برخی از مردم به خاطر حجم کاری بالایی که دارند خود را از نعمت ساعات تفریح محروم می سازند. این در بیشتر مواقع درست بوده است که تفریح بازده کاری را بالا می برد و منفعت های بسیاری دارد. مطالعات نشان داده اند که رفتن به تعطیلات هم کارایی فرد را بالا می برد و هم به رشد اقتصاد یک منطقه کمک می کند. افراد موفق می دانند که با داشتن استرس شدید و مزمن و بدون هیچگونه تفریح و استراحتی تندخوتر و آسیب پذیرتر می شوند. نمی توانند راحت بخوابند و حالت افسردگی و اضطراب دارند. آنها این قسمت از زندگی را به عنوان یک بخش لازم و ضروری در برقراری تعادل بین کار و زندگی می دانند.

پس از همین الان شروع کنید تا زمانی را به تعطیلات بعدی خود اختصاص دهید. شما می توانید این ساعات را در یک جای عجیب غریب بگذرانید و یا یک سفر کوتاه به نزدیکترین شهر و مکان به شهر خود داشته باشید. هر جایی را که قصد دارید بروید در تقویم خود بنویسید و حتما به آن عمل کنید.

آنها انجام برخی کارها را به افراد دیگری محول می کنند

خوشبختانه همه ما کارهایی داریم که می توانیم دیگران را از جانب خود نماینده ی انجام آنها بکنیم، چه در محیط کار و چه در خانه. افراد موفق از این مزیت نهایت استفاده را می کنند. به طور مثال در محل کار شخصی را وکیل خود می کنند تا فایلها و ایمیل ها را مدیریت کند و یا در خانه شخصی را به نمایندگی برای انجام کارهای بیرون از خانه می فرستند. با اینکار زمان را برای خود ذخیره می کنند. برخی از این کار ها را در زیر برای شما مثال زده ایم تا هم استرس خود را کاهش دهید و هم بین کار و زندگی تعادل ایجاد کنید:

کار

کاغذبازی های روتین

جوابگویی به ایمیل ها

سرویس جوابگویی به ارباب رجوع

تیم فروش

حسابداری و حسابرسی

جمع آوری اطلاعات

انجام پروژه هایی که به طور مستقیم به تخصص شما نیاز ندارد


خانه

خرید خواروبار

آماده سازی وعده های غذایی

نظافت خانه

شستن و اتوی لباسها

انجام کارهایی مثل باغبانی و رسیدگی به گلها

انجام تعمیرات دوره ای خانه

.اگر شما خلاقانه عمل کنید می توانید راه های زیادی را برای آزاد کردن وقت خود بیابید و به اهداف اصلی کار و زندگی خود رسیدگی کنید. البته که باید پول خرج کنید و شاید این کارها برای شما توجیه مالی نداشته باشند ولی مطمئن باشید با ذخیره وقتتان از جهتی دیگر پول بیشتری به دست می آورید. وقتی وقت کافی داشته باشید به راحتی روی کار خود تمرکز می کنید و بهترین عملکرد را خواهید داشت و در نتیجه تعادل لازم را بین کار و زندگی خود ایجاد می کنید و از هردوی آنها لذت می برید. البته که این حقیقت وجود خواهد داشت که هرگز نمی توانید یک تعادل 50-50 را در کار و زندگی خود ایجاد کنید، ولی این کار به شما کمک می کند که وقت خود را به طور مناسبی بین این دو تقسیم کنید. افراد موفق به این توصیه ها عمل می کنند و بهترین عملکرد را خواهند داشت.

منبع: http://www.entrepreneur.com/article/250820