فاکتور های موثر در موفقیت محتوا

با این که شواهد و مدارک به نفع محتوای طولانی هستند، اما اگر دقیق تر بررسی کنیم، می بینیم که طول مطلب، تنها فاکتور تعیین کننده نیست.

در ادامه چند مورد از اصلی ترین فاکتور ها را بررسی کنیم:

·         نظر گوگل در مورد کیفیت محتوا.

قطعا محتوایی که “کیفیت بالا” داشته باشد، از دید گوگل اولویت بالاتری دارد. اما منظور گوگل از “کیفیت بالا” چیست؟ دقیقا همان مسائلی که مربوط به  بهینه سازی وب سایت می شوند. خود گوگل بیش از 200 نکته معرفی کرده که در نتایج جستجو ها دخیل هستند.

مطالبی از دید گوگل بهتر هستند که طولانی تر باشند و بتوانند بک لینک بیشتر، ساب هدینگ بیشتر، برچسب Alt بیشتر، و کلمات کلیدی طولانیِ بیشتری داشته باشند.

·         نظر کاربر در مورد محتوا.

شاید باور داشته باشید که کاربران حوصله چندانی برای خواندن مطالب طولانی ندارند، و تا حدی هم حق با شماست، اما در کل این مساله صحت ندارد.
مطالب طولانی این دیدگاه را در ذهن خواننده ایجاد می کنند که یک معرفی جامع و کوتاه در مورد موضوع مربوطه عنوان خواهد کرد. اما در مقابل، مطالب طولانی، عمیق تر و تخصصی تر هستند و بیشتر قابل اعتماد می باشند.

·         میزان اعتبار.

این فاکتور را می توانیم ترکیبی از موارد یک و دو بدانیم.مطلبی که پس از تحقیق و بررسی کافی تهیه شده باشد و با دقت موضوع مورد بحث را بررسی کند، هم از دیدگاه گوگل اولویت بالاتری خواهد داشت و هم از دیدگاه کاربر.

منبع:

https://blog.bufferapp.com/the-ideal-length-of-everything-online-according-to-science

برداشت آزاد خودم از این موضوع.