به احتمال زیاد همه تان می دانید که تولید محتوا تا چه اندازه برای موفقیت یک استراتژی بازاریابی درونگرا حائز اهمیت است. به جرات می توان گفت که مهم ترین کانال برای تولید محتوا، طراحی یک وبسایت است.

اگر صاحب یک وبسایت هستید و مدت هاست به کار تولید محتوا مشغولید، مراحل اولیه طراحی یک وبسایت و نحوه نوشتن و پست کردن مطالب را گذرانده اید. فکر نمی کنید دیگر زمانش رسیده که وبسایت، و در کل استراتژی تولید محتوای خود را به مرحله بالاتری ببرید؟

شاید اکنون مهم ترین دغدغه برایتان این نباشد که چگونه تعداد بازدید کننده هایم را افزایش دهم؛ به جای این کار شاید تمرکز خود را روی استفاده بیشتر از پتانسیل کنونی سایت خود معطوف کرده اید

اصلی ترین مراحل بازاریابی اینترنتی برای وبسایت ها را می توان در سه مرحله خلاصه کرد

  • شناساندن وبسایت به بازدید کننده های جدید
  • تبدیل کردن بازدید کننده های جدید به مشترک های دائمی
  • ترغیب کاربران به اشتراک گذاری و معرفی محتوای تولید شده به دیگران

البته این را هم بگوییم که اجرا و رعایت این سه مورد، بیشتر از این که یک کار کوتاه مدت باشند، یک فرایند بلند مدت هستند و نمی توان یکی را فدای دیگری کرد. طبیعی است که هدف از این اقدامات، در مجموع این است که افراد بیشتری را ترغیب کنیم، از خدمات و محصولات ما استفاده کنند.

برگردیم سر بحث اصلی. فرض کنیم شما مرحله اول را تا حدی پشت سر گذاشته اید و اکنون به دنبال این هستید که یک قدم دیگر فراتر بروید.

حالا شما کاربرانی دارید که به طور منظم و پیاپی به وبسایت تان سر زده و مطالب تان را می خوانند. در کنار این کاربران، افرادی نیز وجود دارند که (احتمالا درصد زیادی از بازدید کننده ها) از طریق موتور های جستجو به مطالب شما بر می خورند و بعد از خواندن یک یا چند مطلب، می روند و دیگر باز نمی گردند.در این موقع چه کار باید کرد با بخش بعدی که در آینده منتشر می کنیم با ما همراه باشید.


شما نیز حتما این سوال برایتان ایجاد شده که  و کاری کرد که همیشه به وبسایت بازگردند؟ 

انتشار محتوای خود را حد الامکان زمان بندی شده و منظم کنید

این مورد، یکی از اصلی ترین چیز هایی ست که باید رعایت کنید. وقتی یک کاربر در خبرنامه ایمیل شما ثبت نام می کند، انتظار دارد در بازه های زمانی مشخص، مطالب را دریافت کند.مهم نیست چه تعداد مطلب منتشر می کنید. مهم این است که مطالب را به طور منظم منتشر کنید.بد نیست در این مورد، نتیجه یک تحقیق انجام شده را هم بدانیم:

سایت هایی که در هفته، بیشتر از یک بار مطلب منتشر می کنند، با سرعت دو برابر نسبت به وبسایت هایی که ماهانه یک مطلب منتشر می کنند، مشترک خبرنامه جذب می کنند.


کاربران را تشویق به ثبت نام در خبرنامه کنید (مخصوصا خبرنامه ایمیل)

اگر می خواهید مردم در خبرنامه شما ثبت نام کنند، کافیست از آن ها درخواست کنید. به همین سادگی!

بیایید آماری را که دو پاراگراف بالاتر گفتیم، در مورد ایمیل هم بررسی کنیم:

سایت هایی که هر هفته بیشتر از یک بار مطلب منتشر می کنند، ترافیک دریافتی شان از طریق ایمیل، 9 برابر بیشتر از وبسایت هایی است که ماهانه یک مطلب منتشر می کنند.

یک صفحه فرود مخصوص اشتراک در خبرنامه ایمیل بسازید

یکی از راه های جذب مشترکین خبرنامه این است که یک فیلد مخصوص ثبت نام، در سایدبار وبسایت خود قرار دهید. به غیر از این کار، حتی می توانید یک صفحه فرود نیز طراحی کنید.اصلی ترین کاربرد صفحه فرود برای جذب مشترک، این است که وقتی در جا های دیگری مانند شبکه های اجتماعی، سایت خود را معرفی می کنید، می توانید یک لینک نیز به این صفحه فرود بدهید.

بهتر از این است که به افراد بگویید: وارد سایت شوید و گوشه بالایی و سمت راست را جستجو کنید، آنجا یک فیلد کوچک وجود دارد، آن را پیدا کرده و ایمیل خود را وارد کنید!

منبع:

http://www.inc.com/neal-cabage/4-ways-to-turn-visitors-into-buyers-online.html

برداشت آزاد خودم از این موضوع.