۱- آینده نگر باشید.

برنامه ریزی بلندمدت داشته و آینده نگر باشید. اجازه دهید دیگران از قبل بدانند که چه انتظاری از آنها دارید. همیشه مراحل و ضرب الاجل های بعدی را مشخص کرده باشید.

۲- وقت شناس باشید.

وقت شناس باشید. وقت شناسی نشانه صلاحیت شما در به عهده گیری یک مسئله است. اگر شما به وقت دیگران احترام بگذارید، دیگران هم به شما احترام خواهند گذاشت.

۳- در دسترس باشید.

آسان در دسترس دیگران باشید. بهتر است شماره تماس خود را در زیر ایمیل تان درج کنید.

۴- مطلع و آگاه باشید.

تاریخچه صنعت خود و همچنین آنچه که در حال حاضر در صنعت اتفاق می افتد را مطالعه نمایید. هرگز دست از یادگیری برندارید. بدین ترتیب تبدیل به یک متخصص خواهید شد. غریزه شما را به سویی که بازار می رود سوق می دهد. در نتیجه بهتر قادر به هدایت کسب و کارتان در مسیر درست خواهید بود. و به وقت مناسب هم تبدیل به یک مشاور می شوید.

۵- مبتکر باشید.

این راهکار بهترین شیوه پیش افتادن در رقابت است. به مشکلات پیش روی خود نیز توجه داشته باشید. دیگران هم به تدریج از شما پیروی خواهند کرد.

۶- توقف ناپذیر باشید.

رهبران موانع را به راه حل تبدیل می کنند. با مطالعه کتاب «مانع، راه است» اثر رایان هالیدی، به طور کامل مسیر را تغییر دهید.

۷- مهربان باشید.

اگر بخواهید آسیب پذیر باشید دیگران هم مایل به بحث با شما در مورد تجارب آسیب پذیرشان خواهند بود.

۸- مفید و مثمرثمر باشید.

زمانی را برای کمک به موفقیت دیگران اختصاص دهید. وقتی کسی تقاضای کمک از شما می کند، آن را به عنوان فرصتی ببینید که باعث رشد شبکه شرکای قابل اطمینان شما می شود.

۹- باهوش باشید.

اگر شما عالی و فوق العاده باشید، مردم خواهان حمایت از شما خواهند بود. آنها شما را تحسین کرده و قدردان شما خواهند بود.

منبع:

http://www.entrepreneur.com/article/250773

برداشت آزاد خودم از این موضوع.