فروشگاه مال مارت اعلام کرده است که قصد دارد گسترش سرویس فروش آنلاین محصولات خود را با راه اندازی هشت بازار دیگر و همچنین طرح هایی برای سفارش مکرر به چندین منطقه دیگر در ماه های پیشرو ادامه دهد. این اخبار زمانی منتشر شده است که شماری از استارتاپ ها و کمپانی های بزرگ نظیر آمازون، در حال رقابت برای بهترین نوع تحویل خدمات به مشتریان هستند.

در عین حال وال مارت استراتژی متفاوتی را همراه با گزینه انتخاب محلی در فروشگاه های کوچک سراسر آمریکا ترویج کرده است.وال مارت معتقد است که مزیت رقابتی آن در فروشگاه های آنلاین به خاطر ارائه خدمات به ۷۱ درصد از جمعیت ساکن در ۵ مایلی فروشگاه های وال مارت است.

بعلاوه این فروشگاه با تمرکز بر انتخاب های محلی به جای تحویل، بسیار باعث صرفه جویی در هزینه مشتریان می شود. چراکه برخی از کمپانی ها هزینه ایی بابت تحویل کالا دریافت کرده یا ممکن است به ازای عضویت سالانه مبلغی دریافت کنند.

وال مارت یک غول خرده فروشی و در اصل یک سوپرمارکت زنجیره ای است که امکان فروش آنلاین نیز در وبسایت آن فراهم شده است. وال مارت با درآمد ۴۶۹ میلیارد دلاری در رتبه نخست ۵۰۰ شرکت برتر دنیا قرار دارد و در جایگاهی بالاتر از شرکت هایی همچون اپل، فورد و جنرال موتورز قرار گرفته است.

شرکت به این سمت رفت که از فناوری های جدید برای یخچال ها و مخزن جوش های خود استفاده کند تا هزینه ها را کاهش دهد. با تحقیقاتی که انجام شد شرکت برای کاهش هزینه های اضافی خود دریافت که با کم کردن بسته بندی محصولات می تواند هزینه های خود را کاهش دهد، فقط با کاهش بسته بندی اسباب بازی های فروشگاه ۴٫۲ میلیون دلار به طور مستقیم صرفه جویی می شود.

وال مارت همچنین با تاسیس شرکت برق خود در تکزاس هزینه برق خود را با خرید عمده برق به صورت ارزان کاهش داد، همچنین برنامه دارد که در آینده بتواند به مشتریان تکزاسی خود برق بفروشد.

شرکت برای افزایش فروش خود تصمیم گرفت شکل جدیدی از مرکز های خرید را در سال ۲۰۰۶ احداث کند، به این شکل که فروشگاه های جدید دارای کف چوبی، راهروهای عریض تر، بار سوشی، کافی شاپ و ساندویچ فروشی با wifi رایگان باشند و محصولات گران تر برقی و مشروبات الکلی گران تر و سایر کالاهای لوکس در آنها به فروش برسد.

وال مارت همچنین غذاها و سبزیجات را به قیمت ارزان عمده در محله های کم درامد عرضه می کند. اخیرا شرکت اعلام کرده که سعی می کند با تامین کنندگانی قرارداد ببندد که محصولاتی سالم تر ارائه می دهند، مثلا کم نمک تر و کم شکرتر باشند.

منبع:

http://techcrunch.com/2015/09/28/walmart-

برداشت آزاد خودم از این موضوع.