پرواضح است که با تغییرات بازار انتظارات کارمندان هم تغییر می کند. صاحبان هر تجارتی به خصوص استارتاپ ها در تلاش هستند تا کارمندان با استعداد را جذب و حمایت کنند. بیش از نیمی از کارکنان شرکت ها بعد از مدتی تمایل به افزایش حقوق خود دارند تا بتوانند از پس مخارج زندگی و تغییرات بازار بر بیایند.

پاداش دادن یک مورد مهم در چگونه ارزیابی کردن کارکنان می باشد، زیرا که شما با این کار به کارکنان قوت قلب می دهید که کار آنها برای شرکت سودمند بوده است. در این مقاله به چند راه اشاره می کنیم که استارتاپ ها قادر خواهند بود که از این طریق کارکنان خود را تشویق کنند:

- یکی از روش های پاداش دادن، گزینه ای به اسم stock options می باشد، به این معنا که شما سهمی از بورس شرکت را به کارکنان خود اختصاص می دهید و آنها را آموزش می دهید تا چگونه از این سهم خود سود ببرند و ربط آن را با بازار متوجه شوند.

- اختصاص دادن مزایا به کارکنان یکی از راه های مهم دیگربرای پاداش دادن به آنها است. در واقع بهره مند بودن از مزایا یکی از فاکتورهای تعیین کننده در میزان رضایت یک کارمند از شغل خودش است. پس بهتر است که به صورت دوره ای بسته های سفارشی و پیشنهادی از مزایا به کارکنان ارائه شود. همچنین ابزار و منابعی را در اختیار آنها قرار دهید تا بتوانند درست تصمیم گیری کنند که کدام بسته سودمند تر است و همان را انتخاب کنند. مثل بسته های بهداشتی، سلامتی و ورزشی و یا دادن مزایا برای خرید وعده های غذایی سالم.

- پول به تنهایی نمی تواند برای کارکنان رضایت را به ارمغان بیاورد. کارکنان می خواهند که احساس کمال و ارزش در کارشان کنند. آنها می خواهند که احساس کنند که بخش مهمی از یک چیز بزرگتر هستند و عملکردشان بر پیشرفت شرکت تاثیگذار است. با یادآوری و تعریف دوره ای اهداف شرکت به کارکنان باعث پیشرفت و نزدیک تر شدن به آن اهداف شوید. این کار با شناسایی و تاکید کردن بر ارزش های فردی هر کارمند امکان پذیر خواهد بود. با محول کردن کارها و ماموریت های شرکت و مرتبط با توانایی کارکنان، به آنها این حس داده می شود که در پیشرفت شرکت سهمی داشته اند.

- یک پایه گذار استارتاپ ممکن است با کم دادن حقوق کارکنانش اشتباه بزرگی کند. پاداش دادن خوب است ولی این کار را نمی توان هرروز انجام داد بلکه هیچ راهی وجود ندارد غیر از اینکه حقوق کارکنان بر اساس آنچه که شایسته آن هستند داده شود به خصوص زمانی که هوش واستعداد آنها عملکرد شرکت را بهبود می بخشد.

 با این کارها شرکت نشان می دهد که قدر کارکنانش را می داند و مطمئن است که به اهدافش خواهد رسید.

منبع: http://www.entrepreneur.com/article/251256