بازاریابی محتوا یکی از داغ ترین مباحث در دنیای بازاریابی است. در واقع، با توجه به گزارش اوراکل ،نشان می دهد که 73 درصد از بازاریابان برنامه ریزی بهتری  برای صرف ایجاد محتوا در سال 2015 در مقایسه با سال  2014   کردند.

امروزه 80 درصد تصمیم‌گیرندگان کسب‌وکار ترجیح می‌دهند که برای بازاریابی خود اطلاعاتی به صورت یادداشت بدهند تا به صورت یک تبلیغ و آگهی این کار را انجام دهند. 70 درصد از این افراد می‌گویند که بازاریابی محتوا به آنها احساس نزدیک‌تر بودن به شرکت‌های حمایت‌کننده می‌دهد، در حالی که، 60 درصد از آنها می‌گویند که محتوای شرکت به آنها کمک می‌کند که تصمیمات بهتری در مورد تولید بگیرند. 

 بله، شما واقعا می‌توانید بازاریابی را ایجاد کنید که پیش‌بینی شده است و بطور حقیقی می‌تواند ارتباط برقرار کند. شما می‌توانیدپیام‌های فروش را توسعه داده و ایجاد کنید که مورد نیاز مشتریان شما است و حتی از طرف آنها درخواست شده است. 
بازاریابی محتوا بسیار با بازاریابی که ما را هدف حملات خود در هر دقیقه و در هر روز قرار می‌دهد، فاصله دارد. بنابراین می‌توان گفت که بازاریابی محتوا، بازاریابی برای امروز و فردا است. 

اتخاذ یک ذهنیت رسانه ای

یکی از بهترین نمونه های بازاریابی محتوا در کالاهای مصرفی ردبول است. این شرکت با مدل " نام تجاری به عنوان یک ناشر" نام گرفته است. ایک گروه به طور انحصاری در ایجاد محتوا متمرکز شده است. بخشی، به نام ردبول رسانه به تولید انواع محتوا، از جمله پست های وبلاگ، رسانه های دیجیتال، فیلم سینمایی و تلویزیونی پرداخته است. برخی از بزرگترین دستاوردهای  این  بخش شامل ایجاد یک فیلم به نام "هنر پرواز" و حمایت سقوط آزاد فلیکس بود که توجه  کاربران  آنلاین را به خود جلب کرد.

محتوای فایل ها، استراتژی  بازاریابی است.

قبل از پست گذاشتن در وبلاگتون سعی کنید بیشتر در اینفوگرافیک تمرکز کنید چون تاثیرش بیشتر از محتوا است.کیسی می گوید: هدف اصلی از استراتژی محتوا ،کمک به سازمان می باشد نه گفتن ایده های محتوایی که نتونسته توجه جویندگان کسب  وکار را به خود جلب کند و در واقع موفق نبوده است.

 طبق مطالعه 2014 توسط موسسه بازاریابی محتوا نشان می دهد که تنها 35 درصد از بازاریابان B2B و 27 درصد از بازاریابان B2C یک استراتژی محتوایی دارند .

ایجاد محتوای به طور پیوسته

فوربس مایک ،بنیانگذار بازاریابی می گوید :بیشتر تلاش های بازاریابی محتوا ناموفق هستند چون  آنها فاقد انسجام است. در زمان های نامنظمی به  انتشار محتوای جدید می پردازند.

"به جای اینکه تمام تلاش برعهده یک فرد یا یک گروه باشد ، مسئولیت را باید در سراسر شرکت گسترش داد . او ارائه می دهد این کار باعث می شود ، حجم کار هر فرد کم شود چون مسئولیت ها تقسیم شده است.در این صورت افراد همیشه قادر خواهند بود پست های جدیدی منتشر کنند."

منبع:

https://www.visioncritical.com/expert-content-marketing-tips/

برداشت آزاد خودم از این موضوع.