ایجاد محتوایی که به مشتریان خود کمک کند و راه حل ارایه دهد

نیک استین، معاون رئیس جمهور و  ارشد بازاریابی در چشم انداز انتقادی می گوید: بازاریابان محتوا باید با اطلاعاتی که ارایه می دهند نیاز مشتری را رفع کنند.

قبل از ایجاد یک برنامه محتوای جامع بازاریابی به چالش هایی که مشتریان با آن روبرو هستند فکر کنید هیچ گاه تصور نکنید شما مسائل مربوط به چشم انداز خود را می دانید. از مشتریان خواهید چالش هایی که در صنعت خود روبرو هستند را برای شما بازگو کنند.

 استین می گوید بازاریابان باید با مشتریان به طور مستقیم درگیر  باشند تا بتوانند به حذف حدس و گمان اشتباه خود در استراتژی محتوای بپردازند.

مارگارت مولی تحت عنوان، افسر ارشد بازاریابی جهانی و رئیس جهانی توسعه کسب و کار است که بازاریابان محتوا نیاز کنجکاوی دارند تا موفق شوند.او می گوید:بازاریابان همیشه عامل تغییر خواهند بود.

در همان زمان، مولی تحت می گوید بازاریابان باید در اهداف نهایی خود متمرکز شوند. بازاریابان باید به طور فزاینده ای در مورد اینکه  چگونه وقت خود را عاقلانه بگذرانند کنند.

ایجاد داستان های جالب و مهم

کمپین های بازاریابی محتوا به جای اینکه مخاطبان خود را با پیام های فروش بمباران کنند روی داستان های جالب تمرکز کنند. هندلی، نویسنده است و می گوید داستان پیام هارا  به یاد ماندنی تر و مطالب را مثل یک ضربان و نبض می کند یعنی مثل حالتی می موند که مطالب مثل قلبی که می زند حیاتی می شود.

همدلی برای مخاطبان خود،قصه های جالب  را در پست های اخیر وبلاگ ارائه می دهد. او می گوید این تنها راه برای ارتباط بهتر با مخاطبانم است.

بیایید در ابتدا به رابطه داستان و روانشناسی نگاهی بیندازیم و درباره پیوند آن با برند و بازاریابی صحبت کنیم. تا به حال دقت کرده اید که کودکان و یا حتی بزرگسالان، داستان ها را بهتر به خاطر می سپارند و به راحتی می توانند آن را بازگو کنند در حالی که ممکن است نوشته یا گفته ای ساده را به راحتی از یاد ببرند. این نشان از توانایی فوق العاده مغز انسان است. مغز انسان قابلیت این را دارد تا هم ذات پنداری کند و با چالش های شخصیت داستان ارتباط برقرار کند و حتی خود را جای او قرار دهد. بیشتر افراد، امور روزمره و تجربیاتشان را معمولا با داستان بازگو می کنند، از این رو می توان با به استفاده از این توانایی مغز و در قالب بازپروری یک داستان، به ذهن مخاطب نفوذ کرد و او را به خرید محصولات یا خدمات ترغیب کرد. حال برای رسیدن به این هدف، داستان گویی باید بطور اصولی انجام شود تا نتیجه مثبت و اثربخش داشته باشد.

نکاتی که در داستان گویی باید مطرح کنید:

·       صادقانه صحبت کنید.

·       از طریق شخصیت ها، داستان را برانگیخته کنید.

·       شخصیت هایی ایجاد کنید که مخاطبتان دوست داشته باشد

·       شروع، میان و پایان را در نظر بگیرید.

·       کاری کنید که مخاطب به سویتان باز گردد.

هم اکنون شرکت های بزرگی اقدام به داستان گویی از طریق رسانه کرده اند. برای مثال، شرکت بی ام دبلیو از طریق داستان گویی اقدام به ساخت یک فیلم کرد و به نتایج خوبی هم دست یافت

منبع:

https://www.visioncritical.com/expert-content-marketing-tips/

برداشت آزاد خودم از این موضوع.