1. شما باید عزم و اراده و جرات انجام کارهایتان را داشته باشید.

قوی ترین ویژگی ملانی  تعیین سرنوشت است. طول می کشد مدت زمان طولانی برای ایجاد یک شرکت طول می کشد.بسیاری از کسب وکارها در ابتدا شکست خورده اند. خیلی از آن ها از شکست هایشان درس گرفتند .

شما باید چشم اندازی از آینده تان داشته باشید.و سعی کنید ریسک کنید .از شکست ها نترسید. درس های شکست می تواند باعث شود  خیلی از اشتباهات را تکرار نکنیم.

2.اثر یک فانوس دریایی (اثر پروانه ای)

یکی از دلایلی که باعث  موفقیت Canva شده است این است که ملانی در روزهای اولیه  به فکر پیدا کردن یک نفر بسیار با نفوذ در فضای کسب وکار خود به جای اینکه با افراد زیادی ملاقات کند بود. تا  به کمک او بتواند کارها را زودتر پیش ببرد. در واقع با این کار وقت بیشتری برای او برای انجام کارهای مهمتر باقی می ماند.

مانند هر کارآفرین باهوش، ملانی در زمان عمل و شش ماه بعد بیل تای را در سان فران ملاقات کرد. بیل ملانی گفت که برای سرمایه گذاری در Canva باید یک تیم فنی برای ایجاد کند  که محصول را تولید کننددر آن زمان این حرف او بیشتر از یک ایده نبود.

در هر مرحله کار تنها در طول راه شما می توانید بگویید "اگر این اتفاق نمی افتد چیزی رخ می داد" و این  اثر پروانه ای نام دارد. شما نمی دانید که چه اتفاقی می توانست  افتاده و یا نیوفتاده باشد. چگونه مردم بیل را پیدا می کردند؟ از طریق کنفرانس، ایمیل، تلفن، همراه و...

3.شما مجبور به رمزگذای نیستید.

بسیاری از بنیانگذاران راه اندازی براین باورند که رمز گذاری یک شیوه  از بنیانگذاران یک شرکت فن آوری است. هر استارت آپ جدید باید مسئله تکنولوزی را در نظر بگیرد. زیرا تقریبا در هر محصول گاهی با اینترنت هم قابل خرید خواهد بود.

در مرحله دوم، Canva بنیانگذاران ملانی و کلیف هیچ تجربه برنامه نویسی نداشتند. در اولین استارت آپ کتاب آنلاین آن ها بخش فنی کارشان را به کمپانی دیگر که تخصص این کار را دارد بدهند.
آنها در هنگام راه اندازی دوم خود را به دست Canva که به دلیل  نوع محصول در فن آوری به شدت متکی بود آنها را به یک شرکت فنی و مهندسی واگذار کردند. یک فرد بسیار ماهر، لارس راسموسن  به عنوان مهندسین نرم افزار  استخدام شد.

منبع:

http://addicted2success.com/startups/9-startup-lessons-you-can-learn-from-canva-melanie-perkins/

برداشت  آزاد خودم از این موضوع.