یک میلیون شغل!

شغل‌های زیادی در چند سال آینده به ربات‌ها و کامپیوتر‌ها داده خواهند شد ولی این به معنای کنار گذاشتن کامل نیروی انسانی نیست. مردم شغل‌های جدید را خواهند گرفت. بالاخره کسی هم لازم است که مهارت‌های لازم را یاید بگیرد و آن ربات‌ها را بسازد!

برنامه ریزی

برنامه‌ریزها از ۲۰‌سال پیش تا کنون به یک روش تحصیل می‌کنند و با مشکلات فنی یکسانی روبرو هستند. درحالی که ابزارهای برنامه‌ریزی و آموزشی جدید می‌توانند این روند را تغییر و بهبود دهند.

هالیوود!

این‌روزها دیگر اینگونه نیست که مدیران استعدادها را زیر نظر داشته باشند و آن‌ها را وارد یک عرصه جدید بکنند. تماشاگران بطور مستقیم از یوتیوب کسی که دوستش دارند را انتخاب می‌کنند! و کسانی که از این طریق مشهور شده‌اند می‌توانند بطور مستقیم با هوادارانشان در ارتباط باشند. یک استارتاپ می‌تواند به مردم کمک کند تا استعدادها را در یوتیوب کشف کنند.

تغییر

برخی از فرهنگ‌ها بطور تاریخی از موفقیت‌های اجتماعی و مالی کمتر خوشحال می‌شوند. ولی باید اینگونه باشد؟ سیستم آموزش و محیط‌های کاری می‌توانند بگونه‌ای تغییر کنند تا مردم از هر قوم و نژاد و جنسیتی که هستند، بتوانند بیشترین عملکرد را داشته باشند تا جامعه‌ای بهتر داشته باشیم.

کمک به توسعه کشورها

خدمات و محصولاتی زیادی وجود دارند که در کشورهای درحال توسعه بدلیل زیرساخت‌های ضعیف قابل دسترسی نیستند. یک استارتاپ می‌تواند در حوزه‌های حمل و نقل بین‌المللی، واردات و در کشور بهبود ایجاد کند.

شرکت نرم‌افزاری

نیاز‌های نرم‌افزاری شرکت‌های بزرگ مدتی است که در بازار مصرف کنندگاه بدون توجه باقی مانده است و اکنون زمان تغییر آن است.

خدمات مالی

اگر شما هم جز ثروتمندان نیستید، کمبود سرویسی که بتواند به شما کمک کند تا هرمقدار پولی که دارید را افزایش دهید حتما احساس کرده‌اید. استارتاپی که بتواند راه‌هایی برای سرمایه‌گذاران شخصی که پول زیادی ندارند پیدا کند قطعا ارزش سرمایه‌گذاری دارد.

ارتباطات

بجز Skype و Whatsapp نمونه موفق دیگری (بطور جدی) در ایجاد ارتباط از راه دور وجود ندارد. ارتباطات می‌تواند سریع‌تر، راحتتر، بهینه‌تر (از نظر استفاده از پهنای باند) و با تبلیغات کمتر باشد!

منبع:

http://fundersandfounders.com/startup-ideas-that-matter/

برداشت آزاد خودم از این موضوع.