شاید این جمله رو شنیده باشید: اگر نمی‌دونید که به کجا می‌خواهید بروید، هیچ مسیری به موفقیت شما ختم نخواهد شد.

الان کجام و میخوام در آینده کجا باشم تا حالا چقدر وقت برای فکر کردن به این جمله صرف کرده اید؟ آیا الان در مسیر صحیحی قدم برمی‌دارید؟

معمولا مشغله های کاری و تجاری افراد،  به اونها اجازه نمیده که بر روی اهداف خارج از ماهیت فعلی زندگی شخصی و حرفه ای شون بدرستی تمرکز بکنند.

درتجارت، ارتباطات، شغل و فعالیتهای مالی تان معمولا میدانید که چه هدفی دارید و به کجا میخواهید برسید اما مرحله های مختلف رسیدن به این هدف را چگونه شناسایی میکنید؟در سخنرانی ها و کارگاه های آموزشی برای اینکه به افراد نشان بدهم در بیان و شرح مسیر انتخابی شان به چه میزان با مشکل مواجه هستند برای آنها یک مثال بصری میزنم و از آنها میخواهم تا کاری را انجام دهند.

 شما هم میتوانید این کار را در خانوده و یا تیم کاری تان انجام بدهید.  من اسم این کار رو گذاشتمTrue North

چیکار باید بکنیم : از افراد بخواهید بایستند و دست راستشان را باز کرده و به سمت جلو نگه دارند. به اونها بگید فرض کنید دست شما عقربه یک قطب نماست.  سپس از آنها بخواهید تا چشمهایشان را ببندند. بعد از یک دقیقه  از آنها بخواهید تا بچرخند و با دستشان که الان یک قطب نماست سمت صحیح شمال را نشان بدهند.  بعد از ده ثانیه  بگویید  فکرکنید این خانواده یا تیمی است که شما میخواهید همه آنها را در یک جهت واحد قرار دهید ” حالا از آنها بخواهید تا چشمانشان را باز کنند.

در اولین نگاه کاملا مشهود است که هر کدام به یک سمت اشاره کرده اند !

حالا یک نقطه از اتاق را در نظر بگیرید به نحوی که هر کسی بتواند به راحتی آن را ببیند.  اکنون از افراد بخواهید در حالی که چشمشان باز است به سمت آن نقطه اشاره کنند. حالا تمام اعضای تیم در یک جهت هستند.

تا حالا در تیمی شبیه به این یا یک جمع خانوادگی مشابه بوده اید؟ چه اتفاقی می افتد  وقتی که شما و مابقی افراد اهدافتان را به درستی نمی شناسید؟

در هر روز شما انتخاب های مختلفی را انجام میدهید. بعضی از اونها برای شما و سازمانتان خوب به نظر میرسند. اما، اگر این انتخاب ها باعث حرکت دقیق تر به سمت شمال شما نشوند، نمیتوانند انتخاب های خوبی باشند. خارج شدن از مسیر درست به سادگی اتفاق می افتد و باعث میشود تا به کارها و فعالیت هایی بپردازید که نتایج ناچیزی برای شما دارند.

منبع:

https://www.linkedin.com/pulse/daily-pulse-gm-silicon-valley-take-carl-icahns-next-big-john-c-abell

برداشت آزاد خودم از این موضوع.