بعد از یک روز پرمشغله، می توانیم لحظاتی بنشینیم و درحالیکه یک فنجان قهوه می خوریم به خودمان بیاندیشیم. به افکار خلاقانه مان توجه کنیم.

لازم است بدانید افکار و اندیشه های ما، ابزار مفیدی در این دنیا هستند. ماهیتاً نقش دوقطبی دارند، بدین معنا که برای هر پیشرفتی، می توانید داستان منفی و مثبت در مورد آن خلق کنید.

جدای از مثبت یا منفی بودن اندیشه ها، برتری آنها به خاطر اطلاع و آگاهی است. اینجاست که باید پتانسیل نامحدود خود را آشکار کنید و از محدودکردن موفقیت و شادی شخصی خود پرهیز نمایید.

توجه و آگاهی، کلید خودتشخیصی است که می توانید خود را در جهان به آن مجهز نمایید. در ادامه به راهکارهایی که به شما کمک می کند تا به سوی خود معتبر و قابل اعتمادتان برسید، اشاره می شود.

۱- هر روز آهنگ زندگی تان را کُند کنید.

ممکن است تاکنون از طریق شیوه های گوناگونی نظیر مدیتیشن، یوگا، یا غرق شدن در طبیعت، انواع گوناگون آگاهی و توجه را تجربه کرده باشید. حتی پیاده روی هم می تواند به نوعی آگاهی و توجه باشد. با یادآوری این لحظات و احساس تان در آن زمان، به نوعی آرامش و رضایت دست می یابید.

۲- افکار خطی هستند.

 تلاش برای حل افکار با تفکرات بیشتر، تعریف انیشتین از جنون و دیوانگی باشد. در زمان بروز مشکلات، ساکت بمانید. معجزه سکوت بی نهایت قوی است.

۳- به تخیلات تان استراحت بدهید.

در فرهنگ غرب، برنامه ریزی و پیش بینی از قبل یکی از بزرگ ترین دارایی هاست. نداشتن برنامه، بسیار وحشتناک است. وقتی که ندانید می خواهید چکاری انجام دهید، نمی توانید تصمیم گیری درستی داشته باشید.

۴- گاهی اوقات عبارت «نمی دانم» را به کار برید.

 شاید گاهی اوقات چالش برانگیز به نظر برسد، اما لازم است. تمامی الهامات از وجود یک خلاء ایجاد می شود. با ندانستن راحت باشید.

۵- حقیقت واقعی از چارچوب آگاهی برمی خیزد.

منطق، الهام بخشی، و ابتکار زاییده سکوت و آرامش هستند. خلاقیت، الهام بخشی متجلی شده است. زیبایی آگاهی این است که حتی کودک هم می تواند تفکر خود را با میزان صداقت و اعتبار خودش بیان نماید. پس باید به یکدیگر احترام بگذارید.

۶- خودتان کافی هستید.

 این مسئله می تواند مهم ترین چراغ راهنمای زندگی شما باشد. درصدد بررسی و پژوهش زندگی خود از طریق تفکرات تان برآیید و ببینید اگر خودتان کافی بودید، اینجا نمی بودید. ما به شدت برای دیده شدن خود و بیان خودمان سخت تلاش می کنیم. زنان و مردان بسیاری در دنیا هستند که به چنین آزادی ایی دست یافته اند.

منبع:

http://www.collective-evolution.com/

برداشت آزاد خودم از این موضوع.