۱- تمرین تمرکز و مثبت اندیشی

وقتی در زندگی سوار بر کشتی تغییر شدید به جنبه های مثبت آن فکر کنید. به جای اینکه در مورد این موضوع فکر کنید که چه چیزی ممکن است به مسیر اشتباه برود، تصور کنید که همه چیز به خوبی پیش خواهد رفت. در مورد تغییراتی که در گذشته در زندگی شما به وجود آمده شامل نتایج مثبت و گاهی هم منفی می باشد فکر کنید. صرف نظر از گذشته تان، به احتمال زیاد درس های زیادی از زندگی گرفته اید. اگر زندگی را در رکود و بدون حرکت نگه دارید، تجربیات ارزشمند و درس های مهمی را از دست خواهید داد. اگر قصد غلبه بر ترس از تغییر را دارید، باید واقعا نسبت به ایجاد تغییر تمایل داشته باشید. اگر مایل به انجام آن باشید هر چیزی که به شما انگیزه می دهد را انجام خواهید داد. می توانید این کار را به کمک خواندن عبارات تاکیدی با صدای بلند، نوشتن یک دستورالعمل برای خودتان، یا درخواست کمک از اعضای خانواده یا یک دوست قابل اعتماد انجام دهید.

۲- کاهش واکنش پذیری و افزایش کنترل آگاهانه

دومین راه غلبه بر ترس در حین ایجاد تغییر و تحول در زندگی، کاهش واکنش پذیری و تمرین کنترل آگاهانه و هوشیارانه است. وقتی که نیاز به کمک داریم تا افکار خود را دگرگون کنیم تکنیک های هیپنوتیزم و خودهیپنوتیزم به کمک ما خواهند آمد. هیپنوتیزم قادر خواهد بود به کمک تغذیه افکار قابل تغییر به شما برای دستیابی به آرامش و تمدد اعصاب کمک کند. نوشتن افکاری که در ذهن خود دارید می تواند ترس ناشی از تغییر را کاهش دهد و همچنین می توانید این افکار را با یک دوست مورد اعتماد به اشتراک بگذارید. تغییر می تواند ترسناک باشد، اما اگر خود را آماده مقابله و غلبه بر ترس کرده باشید، می توانید شهامت لازم برای رویارویی با آن را پیدا کنید.

۳- حس عشق داشته باشید

عشق موجب افزایش انرژی می شود. حس خوب عاشق بودن، ارتباط انرژی بالا با سلامت جسمی و روانی است. بدین منظور باید به عاشقانه ترین خاطرات خود بیاندیشید. اگر نمی توانید به این خاطرات فکر کنید آن را تصویرسازی نمایید. این حس عشق در بدن فیزیکی شما نیز گسترش می یابد. تجربه کامل این حالت از عشق در تمامی روزهای شما قابل اعمال است. عشق ورزیدن به دیگران را در افکار روزمره تان نیز گسترش دهید.

با انجام این ۳ مرحله می توانید برترس ناشی از تغییر غلبه نمایید

منبع:

http://www.collective-evolution.com/2015/09/05/3-steps-to-help-you-overcome-fear-when-going-through-change/

برداشت آزاد خودم از این موضوع.