1-آیا ایده های ما به اندازه کافی منحصر به فرد هستند؟

اگر ایده های شما خاص نباشند و نتوانید خیلی زود سر و صدا کند و معروف شود. پس  شرکت شما نمی تواند با ایده خود متمایز ار رقبا باشد  در نتیجه یک پایه محکم برای مدل کسب و کار خود نخواهید داشت. ولی اگر جواب شما به این سوال یک پاسخ پیش فرض مثل خدمت به مشتریان باشد بنابراین  باید قادر باشید چرا خدماتی که به مشتریان ارایه خواهد شد بسیار بهتر از خدماتی  است که در حال حاضر به مشتریان ارایه می گردد.

2-آیا ایده شما به اندازه ی کافی به کسب و کارتان مربوط است؟

برررسی کنید آیا مشتری حاضر است که از خدمات و محصولات شرکت شما به جای شرکت رقبا استفاده کند.

بسیاری از کارآفرینان از تکنولوژی هایی در کسب و کار استفاده می کنند که باعث پیشرفت و متمایز شدن آن ها از رقبا خواهد بود.بنابراین داشتن مدل کسب و کار و ایده خوب برای کسب و کار شرط موفقیت  شما خواهد بود.اگر شرکت شما بتواند در حیطه تخصصی خودش ایده ای را مطرح کند که به تخصصش نزدیک است شانس  موفقیت او از رقبا بالاتر است. چون افرادی در آن شرکت حضور دارند که تخصص اجرایی کردن آن ایده را  دارند.

3-آیا ایده شما به اندازه ی کافی بزرگ است؟

بعد از اینکه توانستید مشکلات و مسایل کسب و کار را حل کنید.و اگر از شیوه خاص برای حل آن استفاده کردید.شرکت باید بتواند کاری کند که برای همیشه شیوه پایدار را استفاده کند.یعنی ایده شما باید آن قدر بزرگ باشد که اگر در اجرای ایده مشکلی پیش آمد و تیم شرکت آن مشکل را حل کرد برای همیشه این شیوه حل  برای همه آشکار باشد.باید ایده شما در استارت آپ سروصدا به پا کند باید بتوانید در حوزه خدماتی که ارایه می دهید درجه یک باشید باید مزیت های رقابتی در کسب و کارتان باشد که مشتریان محصولات شرکت شما را ترجیح دهند. مثلا اگر هزاران سایت در زمینه طراحی سایت فعالیت دارند. ولی می بینید بعضی از آدرس ها در صفحه اول گوگل به عنوان برترین سایت ها هستند.

منبع:

http://www.entrepreneur.com/article/237642

برداشت آزاد خودم از این موضوع.