1.اعتبار بخشی به کلام و رفتار خود
وقتی تصمیمی را اتخاذ می‌‌‌‌‌نمائید با جدیت تمام آن را تا رسیدن به نتیجه نهائی دنبال نمائید. افرد دارای اعتماد به نفس بالا وقتی تصمیمی می گیرند، با تلاش و کوشش در صدد اجرای کامل آن بر می آیند تا کار را تا آنجائی که می شود پیش ببرند. آنها دارای نیروی پیگیری و اجرای تصمیمات خود هستند یا یه عبارتی دارای اراده خوبی هستند. اراده خصوصیت بارزی است که یکی از اصول مهم موفقیت در هر کاری محسوب می شود.

برای اعتبار بخشی هر چه بیشتر به خود باید در صدد فهم و درک و تقویت این خصوصیت مهم باشیم.افراد با اعتماد به نفس سر خود را هنگام صحبت بالا می گیرند.صاف می نشینند.  هنگام صحبت تماس چشمی خود را با طرف مقابل حفظ می کنند.

2.پوشیدن لباس مناسب و شیک
لباس گران لازم نیست، فقط خوب لباس بپوشید. شنیده‌اید که می‌گویند «وقتی خوش‌تیپ باشید، احساس خوبی خواهید داشت؟» این جمله واقعا حقیقت دارد. وقتی شما شیک لباس بپوشید بر خودتان و دیگران تاثیر مثبت می‌گذارید. این گونه لباس پوشیدن احساس راحتی خاصی را در شما ایجاد می‌کند. شیک لباس پوشیدن یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای افزایش اعتماد به نفس است.

3.قاطعانه صحبت کردن

رفتار قاطعانه نه رفتار پرخاشگرانه است نه ظالمانه و نه سلطه جویانه و به رفتاری گفته می شود که مستقیم، صادقانه و مناسب عقاید و احساسات ما باشد. یعنی ما در برابر موضوعات مختلف همان طوری رفتار کنیم که عقیده، احساس و نظر ماست. رفتار قاطعانه مانع سوء استفاده دیگران و تحمیل نظرات و خواسته هایشان به ما می شود و ما می توانیم خواسته ها و نظرات خود را به راحتی ابراز کنیم.

4.فقط و فقط مثبت بیندیشید.

قدرت پذیرش واقعیات را در خود تقویت نموده و بیاموزید با بزرگواری چیزهائی را که در زندگی نمی توانید تغییر دهید بپذیرید. هرگز خود را سرزنش نکنید. هر انسانی گاهی دچار لغزش و اشتباه می گردد. با آگاهی نسبت به لغزش و اشتباه خود تصمیم بگیرید که از گذشته‌های خود درس بگیرید. سرزنش و نکوهش مرتب خود موجب احساس حقارت و ضعف اعتماد به نفس می شود. بخشنده باشید. هم خود و هم دیگران را به خاطر کوتاهی و اشتباهات گذشته ببخشید. درس گرفتن از یک اشتباه یا قصور فوق العاده حائز اهمیت است. کل زندگی با همه فراز و فرودش را یک فرآیند گذرا ببنید که هیچ مشکلی در آن ثابت نیست و هیچ ناهمواری باقی نخواهد ماند. نه سختیهایش را خیلی سخت بگیرید و نه خیلی به خوشی هایش دل ببندید.

5.به حرف هایی که می زنید عمل کنید.

همواره روی تلاش، کوشش و همت و کفایت خود حساب کنید. اصل، تلاش و همت خود شماست. اتکای به خود را یک ارزش بدانید. دیگران وظیفه ندارند به شما خدمت کنند و سرویس دهند و اگر هم احتمالاً می‌کنند این را به حساب لطف و محبت آنها بگذارید. هر کسی در قبال خودش مسئول و متعهد است. هر کسی مهمترین شخصیت زندگی خود است. انتظاراتتان را از دیگران به حداقل برسانید.

6. ، لبخند بزنید و بخندید.
اخلاق نیکو کلید نفوذ در قلبهاست. خوش اخلاقی به‌منزله منفعل زیستن و اجازه سوء استفاده هر کسی از موقعیت انسان نیست. انسان در ضمن خوش اخلاقی می تواند موازین صحیح محترمانه و قاطعانه بر خورد کردن را داشته باشد و اجازه سوء استفاده به کسی ندهد. لبخند زدن و خنده چرخه های منفی فکری، استرس و افسردگی را از بین می برد و چشم انداز جدیدی را فراهم می کند. خنده موجب افزایش اعتماد به نفس می‌شود.

منبع:

http://www.entrepreneur.com/article/247353

برداشت آزاد خودم از این موضوع.