هفته جهانی کارآفرینی از سال ۲۰۰۷ شروع به کار کرد تا موسسان، کارآفرینان و افراد با ایده های بزرگ را در اقصی نقاط جهان در کنار هم جمع کند تا در مورد ایده هایشان با یکدیگر به بحث بنشینند و به این فکر کنند که چگونه می توان با خلاقیت خودشان دنیا را مکان بهتری برای زندگی کنند.
به افتخار این گردهمایی، در اینجا ۹ توصیه ای که چهره های برتر این گردهمایی برای شما کارآفرینان دارند را برایتان آورده ام. این چهره ها سفیران کارافرینی در اقصی نقاط جهان هستند. آن ها هر کدام در نقطه ای از جهان کارآفرینانی را به دور خود جمع کرده اند و پرچم خلاقیت و نوآوری را در هر گوشه ای از جهان برافراشته اند.
بیایید از این انسان ها الهام بگیریم و به جایی برسید که هفته جهانی کارآفرینی را در کشور خودتان برگزار کنید.

اشتیاق و علاقه شما به امری از پول هم بیشتر می ارزد.

وقتی از بلیک مککلوسکی ، موسس TOMS پرسیدند که آیا اصل تاسیس یک شرکت باید بر پایه پول باشد یا شوق و اشتیاق، او جواب دادمن فکر می کنم باید بر پایه شوق و علاقه باشد. وقتی که خود کاری که دارید انجام می دهید بیشتر از سودش برایتان مهم باشد، انگیزه کاملا متفاوتی خواهید داشت.
اهمیت دادن به موضوعی و سرسری نگرفتن آن کلید برپا کردن تجارتی ست که از دیگران متفاوت است.

خط مشی خودتان را وقتی لازم است عوض کنید.

بیل کلینتون، رییس جمهور سابق ایالات متحده امریکا می گوید  بهای انجام دادن یک کار تکراری برای شما سنگین تر از تغییر و تحول است.
اگر چیزی به اصطلاح دیگر جواب نمی دهد، پیدا کردن یک راه جدید بسیار به صرفه تر است تا این که درآمدتان را با انجام همان کار تکراری که دیگر درست نیست هدر دهید.

فرصت های بیشتر به زنان، فرصت های بیشتر برای همه

وزیر امور خارجه سابق ایالات متحده امریکا، هیلاری کلینتون، می تواند نمونه ای برای تمام زنان باشد. با این که هنوز محدودیت هایی برای زنان وجود دارد اما هیلاری کلینتون بسیاری از مردها و زن ها را تشویق کرده که با هم دیگر این محدودیت ها را کم کنند.
در نشست اپک ۲۰۱۱، هیلاری کلینتون در مورد اهمیت حمایت از زنان کارآفرینان در صنایعی که مردان بیشتر در آن ها غالب هستند صحبت کرد. بررسی ها نشان می دهد که در سال ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵،  ۵۶ درصد زنان کارآفرین افراد بیشتری را نسبت به ۵۰ درصد مردان کارآفرین استخدام کرده اند. کلینتون می گوید:‌  با دسترسی بیشتر زنان به مشاغل و استفاده از توانایی های آن ها در حوزه اقتصاد ما می توانیم فرصت های بیشتری برای همه افراد جامعه فراهم کنیم.

متفاوت باشید.

مارک کوبن، صاحب NBA’s Dallas Mavericks به کارآفرینان توصیه می کند که متفاوت از دیگران عمل کنند.  او می گوید:
وقتی ۱۰۰۰۰ نفر یک کار شبیه به هم را می کنند، چرا شما باید نفر ۱۰۰۰۱ امین باشید؟
در تجارت بهتر است روی بک ایده جدید و نو ریسک کنید تا اینکه همان ایده های قبلی را ارایه کنید. درست است که یک ایده قدیمی امتحانش را پس داده اما چرا شما نیایید و یک نوآوری در همان ایده نکنید و به دنیا چیزی را ارایه ندهید که قبلا ندیده.

بداهه کار کردن

 دنیس کرولی ، بنیان گذار foursquare توصیه می کند که: اگر می خواهید چیزی بسازید که هنوز تکتولوژی اش نیامده، خب ممکن ترین راه را پیدا کنید تا به آن برسید.
به عنوان یک کارآفرین شما شاید همیشه به امکاناتی که نیاز دارید دسترسی نداشته باشید. پس بیایید از امکاناتی که دارید استفاده کنید و با همان آن ها به جلو بروید.

منبع:

http://www.business.com/

برداشت آزاد خودم از این موضوع.