تصمیم شماره ۱ : در انتخاب موضوعی که می خواهید روی آن متمرکز شوید، بسیار دقت کنید !

در هر لحظه، میلیون ها موضوع هستند که برای جلب توجه شما رقابت می کنند. شما می توانید روی مواردی متمرکز شوید که اکنون در حال رخ دادن هستند و یا آنچه می خواهید در آینده خلق کنید، یا می توانید روی گذشته متمرکز شوید.

در جایی که تمرکز وجود دارد، انرژی جاری می شود. آنچه شما روی آن تمرکز می کنید و به عنوان الگو به انجام آن می پردازید، کل زندگی شما را شکل می دهد.

می خواهید روی کدام حوزه متمرکز شوید، با این نوع تمرکز چه چیزی دارید و چه چیزی از زندگی را از دست می دهید ؟

مطمنن هستم که شما هر دو روی سکه را در نظر می گیرید.

اما اگر شما اندیشه های همیشگی خود را بیازمایید، شما تمایل دارید بیشترین زمان خود را صرف دست و پنجه نرم کردن با چه موضوعی بکنید ؟

به جای تمرکز بر روی آنچه که ندارید و غبطه خوردن به آنهایی که از نظر مالی بهتر از شما هستند، ممکن است شما باید قدردان موضوعی باشید که ارزش شکرگزاری و قدردانی را دارد که برخی از آنها هیچ ارتباطی با مسائل مادی و پول ندارد. می توانید قدردان سلامتی، خانواده، دوستان، موقعیت ها و ذهن خود باشید.

ایجاد یک عادت قدردانی از آنچه که دارید می تواند سطحی از سلامت احساسی و ثروت را برای شما ایجاد کند. اما پرسش اصلی مطرح در اینجا این است که، آیا شما قدردان ذهن، بدن، قلب و روح خود هستید؟ اینها همان جاهایی هستند شادی و کمال یافت می شوند.

الگوی دوم تمرکز را درنظر بگیرید که کیفیت زندگی شما را تحت تأثیر قرار می دهد: آیا می خواهید که روی مطلبی که می توانید آن را کنترل کنید تمرکز کنید یا چیزی که از کنترل شما خارج است ؟

اگر شما روی چیزی که نمی توانید کنترل کنید، تمرکز کنید، استرس بیشتری را در زندگی خواهید داشت. شما می توانید روی بسیاری از ابعاد زندگی خود تأثیر بگذارید اما معمولاً نمی توانید آنها را کنترل کنید.

وقتی شما به این الگوی تمرکز خو بگیرید، مغز شما بایستی تصمیم دیگری بگیرد:

تصمیم شماره ۲ : درک کنید ، تمام این ها چه معنایی خواهد داشت ؟

در نهایت، این که چه احساسی درباره زندگی خود دارید، هیچ ارتباطی با رویدادهای زندگی شما و یا شرایط مالی یا آنچه در زندگی شما روی داده یا روی نداده، ندارد . کیفیت زندگی شما توسط معنایی مشخص می شود که شما به این موضوع ها می دهید.

اغلب اوقات ممکن است شما از تأثیر ذهن ناخودآگاه خود در اختصاص معانی به رویدادهای زندگی بی خبر باشید.

وقتی چیزی اتفاق می افتد که شما را در زندگی آزار می دهد( یک حادثه رانندگی، بیماری یا از دست دادن شغل)، آیا شما فکر می کنید این آخر خط است یا این تنها یک شروع دیگر است؟

منبع:

http://www.entrepreneur.com/article/239312

برداشت آزاد خودم از این موضوع.