چه چیزهایی یک محصول موفق را از آنهایی که موفق نیستند جدا می کند؟ شاید اولین جواب به این سوال این باشد که مهم ترین فاکتور برای جداسازی این دومورد، میزان خلاقیت به کار گرفته شده در آن محصول باشد. اینکه آیا این محصول باعث لبخند افراد می شود؟ آیا هوشمندانه است؟ اینها کیفیت هایی است که برای هر محصول مهم می باشد.


اما نه، خلاقیت به تنهایی برای تولید یک محصول جالب و کاربردی، کافی نیست.

خلق محصولات جالب و کاربردی که مردم آن ها را بپسندند، به تنهایی کاری را جلو نمی برد، آن هم در یک دوره طولانی مدت. این تازه اولین مرحله است، در مرحله بعد شما باید به سراغ بازاریابی برای محصولات خود بروید، شما باید بازار را بسنجید و بازار مناسب برای فروش محصول خود را پیدا کنید و بعد از آن، فروش محصول را به دست توزیع کنندگان بسپارید. در حقیقت این توزیع کنندگان محصول هستند که می خواهند استراتژی بازاریابی و فروش شما را بدانند.

اینکه شما تولید کنندگان و مبتکران را تشویق کنید تا محصولات خلاقانه و مفید و کاربردی تولید کنند، خیلی خوب است، اما شما بدون داشتن یک استراتژی بازاریابی و فروش مشخص و تنها با قرار دادن محصول در یک طبقه فروشگاه، نباید انتظار کسب موفقیت داشته باشید. پس دقت کنید، شما باید دو کار متفاوت و مهم را در یک زمان انجام دهید، تولید یک محصول خلاقانه و بلافاصله بازاریابی برای آن محصول. این دو کاملا به هم وابسته هستند، شما باید استراتژی تجاری خود را در راستای یک محصول توسعه دهید.

چه کسانی مشتریان شما هستند و چگونه می توانید به آنها دسترسی پیدا کنید؟ چگونه یک تقاضا را بررسی می کنید؟ چگونه مردم را به سمت فروشگاه های محل زندگیشان هدایت می کنید تا به دنبال محصول شما بگردند؟ این مهم است که شما یک محصول را بارها و بارها بفروشید، برای این کار شما باید به طور دائم در این چرخه بازاریابی فعالیت کنید، که آن هم شامل ایجاد انگیزه و محرک و غیره در مشتریان است. شما باید یک برنامه یک ساله کامل داشته باشید.

درست مثل ساختن یک ملودی برای یک موسیقی، همه چیز باید پشت سرهم و بلافاصله انجام شود.


منبع: http://www.entrepreneur.com/article/251756