یک کسب وکار خوب با یک ایده خوب شروع می شود. یک سری اصول ابتدایی وجود خواهد داشت که هر کارآفرین نوپا می تواند با رعایت آنها یک ایده خوب کسب و کاری را همراه با کار فراوان، به سرانجام برساند. اما باید دقت داشت که تنها یک ایده خوب کسب وکاری نمی تواند باعث موفقیت و پیشرفت یک کسب و کار باشد. همانگونه که می بینید کسب و کارهای بیشماری با ایده های خوبی راه اندازی شده اند، ولی چرا برخی از آنها با شکست رو به رو شده و نتوانسته اند پیشرفت کنند؟

ایده های خوب لزوما بی همتا نیستند

یک ایده خوب پتانسیل بالایی برای ایجاد یک درآمد خوب دارد، اما هیچ ضمانتی نیست که همین الان یک شخص دیگر در یک مکان دیگر به روش خود این ایده را پیاده سازی نکرده باشد. کمی تحقیق در این زمینه کاملا رقابتی می تواند از شما در مقابل چنین احتمالاتی محافظت کند. اگر شما رقیبی را با همان ایده پیدا کردید، می توانید به راحتی قبل از اینکه سرمایه بسیاری را به کار تزریق کرده باشید، عقب نشینی کنید و یا دست کم ایده خود را با کمی تغییر در مسیر انتخابی خود پیش ببرید. البته که شما باید همیشه هوشیارانه عمل کنید، به طور مثال اگر ایده شما تبدیل به یک کسب و کار کامل شود، یک رقیب می تواند با توسعه همان کسب و کار موفقیت شما را تهدید کند. بسیاری از این رقیبان می توانند افراد بد طینتی باشند و هستند. پس این را همیشه در ذهن داشته باشید و در مورد ضعف ها و قوت های کار خود آگاهی کامل داشته باشید.

زمانبندی گزینه بسیار مهمی است

فاکتورهای مهم بسیاری در موفقیت یک کسب و کار نقش دارند، که یکی از این مهمترین ها می تواند اهمیت زمانبندی باشد. ظهور یک ایده خوب قبل از اینکه بازار مناسب آن آماده شده باشد، می تواند با وجود پتانسیل بالا با شکست روبه رو شود. ایده ای مثل Google Glass را در نظر بگیرید، این ایده هرچه قدرهم قوی و با پتانسیل بالا زمانی با شکست روبه رو شد.

به طور مشابه وقتی یک ایده خوب خیلی دیر مطرح و عملی شود، با نوعی سیری و بی میلی از جانب مشتریان روبه رو خواهد شد و در تاثیرگذاری شکست خواهد خورد. پس زمانبندی برای موفقیت کسب و کار شما واژه ای بسیار حیاتی به حساب می آید.

لزوما آنچه که روی کاغذ درست است، همیشه عملی نخواهد شد

به صورتی امیدوارانه باید گفت که یک ایده خوب منجر به یک برنامه کسب و کاری خوب خواهد شد. برنامه کسب و کار آن چیزی است که شما تعریف می کنید، از جزئیات سرمایه گذاری، مشتریان هدف، زمان عرضه محصول و اینکه در چه جهتی محصول شما بیشتر سودده خواهد بود. در قالب یک تئوری، ممکن است که اعداد، برنامه شما را پشتیبانی کنند. ممکن است به گونه ای به نظر برسد که ایده شما واقعا عملی خواهد بود. اما در زندگی واقعی و در زمان عملی کردن یک ایده، همه چیز آنطوری پیش نخواهد رفت که بر روی کاغذ است. شاید مشتریان آنطوری که در زمان بازاریابی انتظار می رفت، علاقه مند نباشند. پیش بینی های اولیه شما ممکن است آنگونه که باید و شاید درست از آب درنیاید. فاکتورهای غیرقابل پیش بینی همیشه برای هر ایده و کسب و کاری، یک خطر به حساب می آید.

ادامه در پست بعدی ......

منبع: www.entrepreneur.com/article/249886