زنان کارآفرین فکر می کنند باید مثل مردان رفتار کنند.

اکثر خانم های صاحب کار که در مراسم نتورکینگ شرکت می کنند را می توان مصداق بارزی از این سناریو دانست. شما به یک سمینار شلوغ پا می گذارید و تعداد خانم ها به تعداد انگشتان یک دست هم نمی رسد. حال تصور کنید یک کارآفرین زن مجبور باشد با چند تن از مدیران که اصولا مرد هم هستند، در مورد بیزینس خود صحبت کند، این مسئله تا حدودی می تواند برای وی هراس انگیز باشد.

هیلاری گینگا، موسس و مدیر عامل یک شرکت لباس شنای زنانه به اسم Turnbuketts می گوید:
شما هنگامی که صاحب یک بیزینس هستید، دائما در حال سر و کله زدن با افراد مختلف خواهید بود. و بسیاری از اوقات مردان تصورشان بر این است که می توانند با خانم ها صادق نباشند یا به نوعی قرارداد دست پایینی را به آن ها -به خاطر زن بودنشان- پیشنهاد بدهند، کاری که احتمالا با یک مرد دیگر انجام نخواهند داد.

خانم ها به خاطر ممانعت از چنین رفتارهایی و مواظبت از خودشان، احساس می کنند تا بایستی به صورت کلیشه با نگرش یک مرد به بیزینس بنگرند. رقابت طلب، سلطه جو و بعضی اوقات بیش از حد خشن. ولی گینگا می گوید اتخاذ کردن چنین روشی نادرست است.

او توصیه کرد: خودتان باشید و به خودتان اعتماد داشته باشید. سعی نکنید که یک مرد باشید. شما تا به الآن با سخت کوشی و پشتکار به آن جایی که الآن هستید رسیدید، ولی از همه مهم تر این است که شما به آن جا رسیده اید. خودتان را با ایده مردان در مورد نحوه رهبری کردن تطبیق ندهید.

احساسات و مهارت های پرورشی می تواند بیزینس زنان را تحت تاثیر قرار دهد.

با وجود این که تقلید رفتاری از مردان برای زنان کارساز نیست و تضمینی برای موفقیت آن ها به شمار نمی رود، هیچ ضرورتی هم نیست که خانم ها ویژگی های فمینیستی خود را برای به انجام رساندن کارهایشان به کار گیرند.
به صورت طبیعی، خانم ها احساسی تر هستند؛ که گاهی می تواند مانعی برای راه اندازی بیزینس شان باشد.

دلیا پاسی که مدیر عامل womencertified در womens choice awar است، می گوید:

برای مردان نتیجه یک بیزینس بیشترین اهمیت را دارد، ولی برای زنان چیزی بیش تر از این هاست.

برای مردان نتیجه یک بیزینس بیشترین اهمیت را دارد، ولی برای زنان چیزی بیش تر از این هاست. ما از لحاظ احساسی به کار پیوند می خوریم  و این می تواند مانعی برای گرفتن تصمیمات سرسختانه توسط ما شود. اعضای مرد هیئت مدیره و سرمایه گذاران از این که ما نمی توانیم برای ایجاد تغییرات چشمگیر در بیزینس مان کسی را خیلی سریع اخراج کنیم  احساس ناامیدی می کنند. ما زنان با این نگرانی که ممکن است این کار بر روی زندگی آن کارمند تاثیر بگذارد، کلنجار می رویم.

پاسی این نکته را هم  متذکر شد که خانم ها علاقه مندند تا در بیزینس خود رابطه محور عمل کنند، که باعث می شود اولویت بالایی را برای رابطه سازی هایشان در نظر بگیرند؛ چون امیدوارند با این روال به صورت طبیعی، فروش خود را نیز داشته باشند.

روابط بسیار بسیار در موفقیت اهمیت دارند و پرورش روابط حرفه ای قوی می تواند کاملا موثر واقع شود. پاسی خاطر نشان کرد زنان کارآفرین برای رسیدن به اهداف کاری شان بایستی رو به جلو و متمرکز عمل کنند.

منبع:

http://mashable.com/2013/10/15/challenges-women-entrepreneurs/

برداشت آزاد خودم از این موضوع.