زنان اغلب با کمبود حمایت دیگر رهبران تجاری زن همتای خود مواجه می شوند.

مدت ها قبل از این که سارا بریار -مدیر عامل Rivet and swayبوتیک اینترنتی عینک زنانه خودش را راه اندازی کند، با دانشجویان محصل مهندسی در موسسه تکنولوژی ماساچوست کار می کرد. به زعم بریار، این پیشگامان، به خاطر قرار داشتن در اقلیت دخترانی که در ریاضیات و علوم نسبت به بقیه بهتر بودند، احساس امنیت علمی نداشتند. آن ها انتظار همراهی و حمایت بیشتری را از سوی همتایان جنسی خودشان داشتند.

بریار گفت: مشکلات اصلی پیش روی کارآفرینان دقیقا همان مشکلاتی است که برای دانشجویان دختر مهندسی وجود دارد. تعدادمان کافی نیست.

 زنان زیادی برای الگو قرار دادن، مطابق تجربیات آن ها عمل کردن و بیزینس داشتن با آن ها، برای ما وجود ندارند؛ به طور خلاصه برای ایجاد موقعیت عادی برای رهبری زنان، زمینه کافی نداریم.

علی رغم افزایش سریع تعداد مدیران اجرایی و صاحب کاران زن، پیدا کردن دوستان زن کارآفرین برای ارتباط سازی، همیشه آسان نیست.

قطعا فرصت هایی برای خانمها هست که به رهبری آن ها نیاز باشد.

رویداد های شبکه سازی مخصوص بانوان مانند CEO Bootcamp شرکت امریکان اکسپرس یا مثلا همین استارت آپ ویکند مخصوص بانوان خودمان برای شروع کردن خوبند. وهم چنین اند انجمن های آنلاین و گروه های مختص بانوان بیزینس گر.
بریار افزود: قطعا فرصت هایی برای خانمها هست که به رهبری آن ها نیاز باشد. کافیست حمایتمان را از همدیگر ادامه بدهیم و زنان را در مرکز توجه ببریم تا بقیه را نیز برای ملحق شدن به خودمان تشویق کنیم.

بسیاری از زنان مجبورند تا تعادل خاصی بین رسیدگی به خانواده و کنترل بیزینس خود ایجاد کنند.

تعادل بین شغل و زندگی اغلب یکی از اهداف هر کارآفرین است، ولی مادرانی که صاحب یک شرکت می شوند، مجبورند تا همزمان هم به خانواده شان برسند و هم شرکت خودشان را پیش ببرند.

گینگا می گوید: پیش بردن بیزینس و در عین حال، مادر بودن، بسیار چالش برانگیز است. راه هایی برای تعادل وقت وجود دارند، ولی این احساس که اگر بچه ای در کار نبود، راه بردن بیزینس نیز به طرز موثرتری صورت می گرفت نیز همواره سایه می اندازد.

گینگا یاد گرفته است که کمبود های پیش روی خود را خیلی جدی نگیرد و این که خودش را به خاطر چیزهای کوچک سرزنش نکند؛ مثلا  نرفتن به اردوی کلاسی با فرزند خود. در طرفی دیگر مادران خودکفا نیز وجود دارند. مادران خودکفا وظایف دوچندانی نسبت به بیزینس و خانواده شان دارند و پیدا کردن راهی برای تخصیص زمان به هر دوی آن ها، کلیدی برای رسیدن به تعادلی هوشمندانه بین کار و زندگی شان است.

زنان کارآفرین از شکست واهمه دارند.

ترس از شکست، بزرگترین نگرانی زنانی است که مایلند استارتاپ خود را شروع کنند.

 با توجه به تحقیقات به عمل آمده در سال ۲۰۱۲ در مانیتور جهانی کارآفرینی در دانشگاه بابسون، ترس از شکست، بزرگترین نگرانی زنانی است که مایلند استارتاپ خود را شروع کنند. شکست یکی از محتمل ترین حقایق هر بیزینس است، ولی پاسی معتقد است که نباید با دید منفی به این قضیه نگاه کرد.

بریار هم توصیه مشابهی برای زنان کارآفرین داشت و آن ها را به ترک نکردن کار در لحظات شک-به-خویشتن که هر صاحب کاری با آن مواجه می شود، تشویق می کند.
او همچنین گفت : بر روی این سه مورد سخت کار کنید: نشنیده گرفتن آن صدای درونی که احتمالا شما را از ادامه کار دلسرد می کند، بیش از حد با خود حرف نزدن و خارج نشدن از مرز راحتی تان. این همان چیزی است که خودم با آن درگیر هستیم، ولی می دانم که اساسا اگر از فرصت های پیش روی برای اثبات خودم استفاده نکنم، در آینده یک CEO نخواهم شد.

منبع:

http://mashable.com/2013/10/15/challenges-women-entrepreneurs/

برداشت آزاد خودم از این موضوع.