با فرمول ۷ مرحله ایی زیر می توانید در طول یک هفته خود را برای رسیدن به آرزوها و رویاهایتان آماده کنید.

۱- شنبه. اهداف تان را بر روی کاغذ بنویسید. نوشتن اهداف تان مزایای زیادی دارد. بدون توجه به تعداد خواسته هایتان، انها را اولویت بندی کنید. مهم ترین را انتخاب کرده و برای دستیابی فوری به آن آماده باشید.

۲- یکشنبه. هدف تان را تصویرسازی کنید. ایجاد ایده هایی که باعث تحریک شما در دستیابی به هدف تان شود می تواند خوب باشد. مثلا اگر می خواهید به شهر یا کشوری سفر کنید، لازم است که عکس های زیبای آن محل، سوغاتی ها، فروشگاه ها و سایر موارد را بیابید.

۳- دوشنبه. برای خود حامی پیدا کنید. یکی از مهم ترین کارها یافتن فردی است که از لحاظ تفکر، عقیده و تمایلات با شما یکسان باشد. شاید رسیدن به هدف برای شما دشوار باشد، پس باید کسی باشد که با او در این مورد صحبت کنید. افرادی را که می توانند حامی و پشتبیان شما باشند بیابید.

۴- سه شنبه. منبع الهام خود را بیابید. با افرادی که در دستیابی به اهداف مشابه شما موفق بوده اند ملاقات کنید. در مجموع پیدا کردن دو یا سه نفر که به شما انگیزه بدهند کافیست. از آنها بیاموزید و آنها را مدل خود قرار دهید.

برای یافتن منبع الهام مراحل زیر را بپیمایید:

  • داستان های افراد موفق را بخوانید؛

  • سند و مدرک پیدا کنید؛

  • در شبکه های اجتماعی آنها عضو شوید؛

  • تجربه آنها را دنبال کنید.

۵- چهارشنبه. یک دفترچه بخرید. شما می توانید از این دفترچه برای نوشتن مراحل دستیابی به اهداف تان و همچنین موارد تکمیل شده استفاده نمایید. روند پیشرفت تان را در این دفترچه بنویسید تا بتوانید نتایج آن را شاهد باشید.

۶- پنجشنبه. خود را آرام و ریلکس کنید. اما بهترین راه حفظ آرامش چیست؟ آن کاری را که دوست دارید انجام دهید و دیگر به اهداف تان فکر نکنید. دیگر بر کارهای باقیمانده تمرکز نکنید. برای آرام کردن خود، کتاب بخوانید، با دوستانتان ملاقات کنید، به سینما یا موزه بروید، ورزش کنید و به سفر بروید.

۷- جمعه. مثبت بیاندیشید. لازم است که به خود اعتماد کنید. سعی کنید انتظارات، عمل ها و عکس العمل های خود را تغییر دهید. از این پس باید شاد و مثبت باشید. هرگز دست از تلاش نکشید.

اگر در دستیابی به اهداف تان مصر هستید، این طرح را به مدت یک هفته انجام دهید.

منبع:

http://www.getmotivation.com/motivationblog

برداشت آزاد خودم از این موضوع.