راه اندازی یک کسب و کار خانگی مزایای بسیاری دارد، انعطاف پذیری بالا، توانایی تنظیم یک برنامه کاری شخصی و بسیاری دیگر، این مزایا بسیار مهم هستند، اما باز هم راه اندازی و توسعه یک کسب و کار خانگی می تواند بسیار سخت باشد. خانگی بودن یک کسب و کار هیچ گاه به معنای کوچک بودن آن و یا وجود داشتن محدودیت در فرصت ها نیست. بسیاری از کمپانی های موفق و برجسته در جهان مثل اپل و فورد، کار خود را از یک کسب و کار خانگی آغاز کرده اند. به علاوه 69 درصد از کارآفرینان کسب و کار خود را از خانه خود آغاز می کنند. اگر شما دارای یک تمایل عظیم و به دنبال فرصتی برای عملی کردن ایده های ناب خود هستید، آن هم در خانه خود، نیاز به یک نقشه جامع دارید، پس پیش از هر کاری به توصیه های زیر توجه کنید:

فضای کار خود را ارزیابی کنید

اینکه شما یک کسب و کار را در خانه خود راه اندازی کنید، به این معنا نخواهد بود که حتما خانه شما یک مکان ایده آل برای این کار است. ممکن است باشد، اما شما حتما نیاز به یک ارزیابی دارید. به مکان فعلی زندگی تان فکر کنید و جایگاه آن را در مدل ایده آل کسب و کارتان مورد بررسی قرار دهید. اگر کار شما به این نیاز داشته باشد که مشتری و یا یک کارمند را از نزدیک ملاقات کنید، آیا خانه شما مکان مناسبی برای این کار خواهد بود؟ آیا در دسترس است؟ آیا پارکینگ مناسبی دارد؟ به علاوه محل زندگی شما منع قانونی ای برای رفت و آمدهای تجاری نخواهد داشت؟ اگر در طول این ارزیابی با این قبیل مشکلات روبه رو شدید، اگر توانایی لازم را دارید، نقل مکان به یک مکان مناسب می تواند اولین قدم درست باشد.

خریدها و بودجه بندی های مورد نیاز را انجام دهید

زمانی که از مناسب بودن محل زندگی خود برای شروع کار اطمینان یافتید، حالا نوبت به آن می رسد که بر روی فضای حقیقی کاری خود تمرکز کنید. اول، از مجهز و مناسب بودن فضای کاری خود مطمئن شوید. اتاقی بزرگ با یک فضای اختصاصی درخور را به عنوان دفتر کاری خود در نظر بگیرید، شما حتی می توانید یک کمد بزرگ و یا یک گاراژ را به دفتر کار خود تبدیل کنید. همچنین لیستی از وسایل مورد نیاز برای کارتان مثل اسباب و اثاثیه و تجهیزات لازم را تهیه کنید. آنچه را که نیاز دارید بر اساس یک بودجه بندی مناسب خریداری کنید و بقیه پول خود را ذخیره کنید.

در طول این فعالیت ها به برند کاری خود نیز فکر کنید. برندسازی به همان اندازه که برای کمپانی های بزرگ مهم است، برای یک کسب و کار خانگی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. برندی انتخاب کنید که سلیقه بازار را به سمت خود جذب کند، همچنین یک سایت طراحی کنید، شما برای طراحی آن می توانید از یک طراح کمک بگیرید.

یک برنامه کاری تنظیم کنید

در ابتدا ممکن است که شما در مورد انعطاف کاری خود رویاپردازی بسیاری بکنید، اما اگر کار شما شروع به گسترده تر شدن و سوددهی کند، فعالیت بسیاری را می طلبد. پس در برنامه کاری خود موارد زیر را در نظر بگیرید:

 

چند ساعت در روز را برای انجام فعالیت های کاری خود نیاز خواهید داشت؟

برنامه ریزی کنونی شما چگونه به نظر می رسد و به چه اصلاحاتی نیاز دارد؟

چه زمانی بهترین بازده کاری را خواهید داشت؟ آیا یک شخص شب بیدار هستید و یا یک شخص سحرخیز؟ چه زمانی تمرکز بیشتری دارید؟ پس بهترین زمان ها از لحاظ عملکردی انتخاب کنید.

چه زمانی مشتریان و همکاران شما در دسترس خواهند بود؟ اگر در نیمه شب بهتر کار می کنید، باید این را هم در نظر داشته باشید که باید با مشتریان و همکاران کلیدی خود در زمان های معمول کاری تماس برقرار کنید.

 

با در نظر گرفتن تمامی موارد بالا برنامه کاری خود را تنظیم کنید. کارهای خود را در یک سررسید یادداشت کنید و برنامه زندگی خود را با دوستان و خانواده به اشترک بگذارید. اینکه هرکسی در خانه این را متوجه شود که چه زمان هایی شما مشغول به کار هستید، بسیار اهمیت دارد.


منبع: http://www.entrepreneur.com/article/250045