آیا شما در حال حاضر یک کارمند تمام وقت هستید؟ خوب چگونه پرانرژی و فعال در ساعات کاری خود باقی می مانید؟ میلیون ها کارمند روزانه خود را در دنیایی از کار و رسیدگی به ارباب رجوع غرق می بینند. آنها مدام بر روی یک صندلی قوز کرده اند و به صفحه مانتیور خیره شده اند و در واقع کارایی بالایی هم ندارند. 60 ساعت در هفته کار می کنند و هیچگونه رضایتی از کار خود ندارند. اما آن دسته از اشخاص حرفه ای که نیاز به گذراندن بیشترین زمان بیداری خود در جهت تکمیل کارهای روزانه مرتبط با شغلشان دارند و از سویی نیاز به یک رضایت شغلی دارند، در این پست به تعدادی ایده اشاره می کنیم که این دسته از افراد را از بالا بودن عملکرد کاریشان مطمئن می سازد.

به شیوه ای که با دنبال کردن آن عملکرد شما در بهترین حالت ممکن است، پی ببرید

همه ما مجبوریم که روزانه تعدادی کار را انجام بدهیم. پروسه ای  که شما اطلاعات را دریافت و درک می کنید، تنها منحصر به خودتان است و نسبت مستقیمی با سطح عملکرد شما دارد. آمار نشان می دهد که ساعات طولانی کاری هیچگاه باعث افزایش عملکرد نمی شود، تنها شما را خسته تر می کند. پس ساعاتی طلایی را پیدا کنید که بالاترین سطح عملکرد را دارید و خود را ملزم به فعالیت، تنها در آن ساعت ها کنید.

هرکای تلاش تیمی را می طلبد

ساختار تیمی موثرترین عامل در بهبود سطح عملکرد است، مگر اینکه شما ادیسون و یا انیشتین باشید. کارآفرینان باهوش بازی را برنده می شوند ولی همیشه این کار تیمی و هوش است که باعث قهرمانی می شود. بر اساس مطالعه اخیر انجام شده در دانشگاه ام آی تی، با اضافه کردن زنان به یک تیم کاری عملکرد تیمی بهتر خواهد شد چرا که زنان از لحاظ فعالیت های ذهنی بهتر از مردان عمل می کنند.

یک همکاری مساوی از جانب اعضای یک تیم، راهی است مطمئن برای بالا نگه داشتن انگیزه کارکنان. البته که منطق و دانش مطالعه ای یک تیم نیز از اولویت های اول است. اگر شما به تنهایی کار می کنید و از پتانسیل کامل خود استفاده نمی کنید، پس به یک تیم کاری ملحق شوید.

گیاهان و رنگ سبز را فراموش نکنید

هیچگاه بدون وجود یک گلدان گل بر روی میزتان و یا در دفترتان کار نکنید، گیاهان مزایای فیزیکی و روانی بسیاری دارند و به افزایش سطح عملکرد شما کمک می کنند. آنها هوا را برای نفس کشیدن تازه و شما را هوشیارتر می کنند. همچنین گیاهان به محیط کاریتان رطوبت می دهند و باعث می شوند شما احساس راحتی بیشتری کنید. گیاهان حتی صداهای مزاحم را کاهش می دهند و باعث کاهش استرس می شوند.

بسته به نوع گیاه، رسیدگی به آن تنها زمان کمی از شما خواهد گرفت، یک توقف خوشایند کاری و فرار از اضطراب و شلوغی های آن. به علاوه رنگ سبز به نسبت دیگر رنگ ها میزان بیشتری از بینایی انسان را اشغال می کند. در واقع رنگ سبز رنگی آرامش بخش و سرشار از تازگی است. پس اگر اجازه نگه داری از گیاهان را در دفتر خود ندارید، سعی کنید در دکوراسیون اتاق خود از رنگ سبز بسیاراستفاده کنید.

منبع: http://www.entrepreneur.com/article/250397