1- قرارگیری در معرض افکار خوب

افراد فوق باانگیزه دریافته اند که مفهوم قدیمی «ورودی زباله، خروجی زباله» کاملا صحیح است. این اصل مشهور کامپیوتری به معنای این است که اگر داده‌های نامعتبر به سیستم وارد شود، خروجی به دست آمده نیز نامعتبر خواهد بود. از اینرو آنها خودشان را در معرض اخبار منفی یا داستان های منفی تلویزیونی قرار نمی دهند، و در عوض از اطلاعات خوش بینانه و الهام بخش استفاده می نمایند. آنها بر اخبار خوب تمرکز می کنند، نه بر اخبار بد.

۲- اهداف شان را می نویسند

قطعاً و بدون هیچ تردیدی، یکی از شیوه های بهبود روند اندیشه تان، نوشتن اهداف تان است؛ کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت. نوشتن آنها و عمل کردن به آنها در قالب یک مبنای منظم و پایدار موجب تقویت مسیر حرکت شما می شود.

۳- برقراری ارتباط با افراد مثبت اندیش

افراد فوق باانگیزه متوجه می شوند که کیفیت زندگی شان مساوی با برقراری ارتباط با افراد مثبت است. اگر شما با افراد منفی و افراد نومید ارتباط برقرار کنید، خودتان هم منفی خواهید شد. پس ارتباط با این افراد را محدود نمایید.

۴- داشتن دفتر وقایع روزانه

داشتن دفتر یادداشت وقایع روزانه، شیوه دیگر تقویت تفکر مثبت و اندیشه های مثبت در طول روز است. بخشی از زمان صبح تان را به نگارش تمایلات مثبت و اهداف و رویاهایتان اختصاص دهید. اگر شما روزتان را بدین گونه آغاز نمایید در حقیقت تمام روز از سمت آفتابی خیابان حرکت می کنید.

 ۵- گفته هایتان را اصلاح نمایید

آنچه که شما می گویید بر تفکرتان هم تاثیر می گذارد. گفتن عبارات مثبت و داشتن انتظارات مثبت از خود موجب می شود که شیوه تفکرتان تغییر کند و بخواهید یا نخواهید ذهن تان هم دقیقا به آنچه که می گویید ایمان می آورد و آن را باور می کند.

۶- در مورد نحوه تفکرتان بیاندیشید

شما به عنوان یک انسان توانایی آن را دارید که در مورد نحوه تفکرتان بیاندیشید. تاثیر تفکرتان بر هر دو سطح مثبت یا منفی را دست کم نگیرید.

منبع:

http://addicted2success.com/motivation/6-success-secrets-of-the-super-motivated/

برداشت آزاد خودم از این موضوع.