۶. محاسبه حاشیه سودآوری

سرمایه‌گذازان عاشق شرکت‌های مقیاس‌پذیر هستند. شرکت‌ها برای شرکت‌هایی بیشتر ارزش قائل هستند که در حالتی که همه چیز متعادل است، سود با افزایش درآمد بالا برود. یعنی محصولی تولید کنید که بتوانید بارها آن را بفروشید بدون آن که هزینه‌های خود را افزایش دهید. محاسبات حاشیه سودآوری نمایی به سرمایه‌گذاران کمک می‌کند که مقیاس‌پذیری کسب‌وکار شما را به خوبی متوجه شوند. سرمایه‌گذاران از شما خواهند پرسید که آیا درآمد بیشتر منجر به حاشیه سود بیشتر برای شما خواهد شد؟

۷. تمرکز بر مشتری

سرمایه‌گذاران مشتریان خرد را بر مشتریان صنعتی ترجیح می‌دهند. چرا که در این حالت مشتریان خاص بوده و تمرکز روی آن‌ها است و در نتیجه قدرت بازار در دست آن‌ها است، در حالی که در بازار مشتریان خرد، مشتریان تعیین‌کننده قیمت نیستند و قیمت را شما تعیین می‌کنید.

آیا شما چند مشتری خیلی بزرگ دارید یا یک جامعه بسیار بزرگ از مشتریان کوچک؟ آیا شکما صف طویلی از مشتریان دارید؟

۸. وابستگی شدید به همکاران

سرمایه‌گذاران شرکتی را که به شدت به یک همکار وابسته است، ارزان قیمت‌گذاری می‌کنند. چقدر به همکارتان در توسعه ارزش پیشنهادی برای عرضه در کانال‌های بازار وابسته‌اید؟

۹. هزینه‌های بازاریابی طبیعی در مقابل هزینه‌های سنگین

سرمایه‌گذاران شرکت‌هایی را دوست دارند که از طریق فرآیند بازاریابی کلامی به فروش محصولات خود پرداخته‌آند و هزینه جذب مشتریان جدیدشان پایین بوده است. هر چه هزینه بازاریابی کمتر باشد بهتر است. آیا بهبود کسب‌وکار شما از طریق بازاریابی کلامی افزایش می‌یابد؟ هزینه‌های بازاریابی شما در مقابل سایر رقبایتان چگونه است؟ هزینه جذب مشتری جدید شما چقدر است؟ این هزینه در برابر رقبایتان چقدر است؟

۱۰. رشد

هر چه سریع‌تر رشد کنید، جریان درآمدی و نقدی بیشتری به وجود خواهد آمد. شاید یک رشد بالا نشان‌دهنده ورود قدرتمندانه به یک فرصت جدید بازار باشد، درست جایی که تقاضای بازار به نظر سیرنشدنی است. رشد کسب‌وکار شمادر مقابل سایر رقبا و نسبت به صنعت چطور است؟ آیا شما سریع‌تر یا کندتر از صنعت رشد می‌کنید؟

سرمایه‌گذاران مختلف می‌توانند شاخص‌های بیشتری را به این لیست اضافه کنند و شیوه خود را پیش گیرند. اما این معیارها علاه بر بررسی وضعیت مالی شرکت به ما در بررسی جایگاه شرکت در صنعت نیز کمک می‌نماید. همچنین این معیارها به ما در کسب درکی بهتر از کسب‌وکارها و صنایع مختلف نیز کمک می‌نماید.می‌توانیم معیارهای زیر را در مدل کسب‌وکار کانواس به شکل زیر ترسیم نمود.

منبع:

http://www.abovethecrowd.com

برداشت آزاد خودم از این موضوع.