ادامه پست قبل.........

زمانی که کارها را انجام داده اید، استخدام کنید و پول در بیاورید

تنها دو هدف را می توان برای استخدام یک کارمند تعیین کرد، پول درآوردن برای یک کسب و کار، ذخیره پول برای یک کسب و کار. اگر درجه ای از اطمینان را دارید که کارمندی که استخدام می کنید یکی از این اهداف را برآورده خواهد ساخت، پس حتما این کار را انجام دهید. در مراحل آغازین یک کسب و کار پول درآوردن خیلی مهم تر از پس انداز آن است. به علاوه اگر شما هم مثل بیشتر استارتاپ ها باشید، پول اضافی برای پس انداز نخواهید داشت. چیزی که فعلا نیاز دارید تولید یک محصول و عرضه آن به بازار است. بعد از آن است که باید به دنبال شخصی باشید که از ذخیره پولی شما حفاظت کند. اگر شما زمان مناسب برای استخدام را بدانید و علاوه بر آن بدانید که چه کارهایی نیاز است که حتما انجام شود، همین خود سود و درآمد شما را افزایش می دهد. در اینجا به برخی فعالیت ها اشاره می کنیم:

طراحی یک محصول (طراحان و توسعه دهندگان و غیره)

بازاریابی محصول (بازاریاب و ویزیتور وغیره)

پشتیبانی یک محصول (پشتیبانی مشتری و خدمات پس از فروش و غیره)

زمانی استخدام کنید که بدانید برای هر کاری به چه کسی نیاز دارید

قبل از استخدام یک کارمند بدانید که به چه شخصی نیاز دارید. مجموعه هایی بسیاری از مهارت ها وجود دارد که شما باید آنها را شناسایی کنید. این برای این کافی است که شما به سادگی دریابید که به کمک و یا شخص کمک کننده نیاز دارید. اینکه شما در هر زمینه ای مهارت داشته باشید ممکن است بسیار جذاب به نظر برسد اما کمی غیر واقعی و غیر محتمل است. به طور مثال در زمینه تکنولوژی شما برای طراحی سایت خود به یک توسعه دهنده سایت و یک کدنویس ماهر نیاز دارید. به هر اندازه ای که در تعیین گروهی از مسئولیت ها و مهارت ها، آگاه تر عمل کنید به همان اندازه هم در استخدام یک شخص مناسب برای آن کارها، بادقت تر عمل خواهید کرد.

برای شروع یک کارمند پاره وقت استخدام کنید

شما ممکن است هنوز در استخدام یک کارمند دچار تردید باشید. خوب به جای استخدام یک کارمند تمام وقت و دائم، یک کارمند پاره وقت را استخدام کنید. این کار در مقایسه با استخدام یک کارمند دائم راحت تر به نظر می رسد. شما می توانید با تعریف تمامی مسئولیت ها برای یک کارمند موقت، برای مدت یک ماه تا شش ماه او را به کار بگیرید و این خود نوعی آزمایش به حساب می آید. سعی کنید این سوال ها را در طول مصاحبه از خود بپرسید:

آیا این کارمند به شرکت ما کمک خواهد کرد و یا موجب توقف کار ما خواهد شد؟

آیا می توانیم به گونه ای با این کارمند برخورد کنیم که به نوعی یک کارمند دائم است؟

به چه تعداد کارمند از این دست نیاز داریم؟

اگر این کارمند به خوبی برای شما کار کند می توانید جایگاه او را به یک کارمند دائم تغییر بدهید.

نتیجه گیری

از استخدام نترسید. حتی یک استخدام ناموفق از استخدام نکردن بهتر است. اشتباهات بخش جداناپذیر یک کسب و کار در حال رشد به حساب می آیند. به طور حتم پیش خواهد آمد که شما یک شخص ناشایست را استخدام کنید. یا اصلا ممکن است که زمان اشتباهی را انتخاب کرده باشید. حداقلش این است که تکلیف شما با کسب و کارتان مشخص است. شما خواهید دانست که کسب و کار شما رشد نخواهد کرد مگر اینکه شما از طریقی مقداری کمک دریافت کنید. این چیزی هست که شما نیاز خواهید داشت.

منبع:
http://www.entrepreneur.com/article/251736