هر کارآفرین موفقی می داند که باید هر روز روحیه و تفکر «پیروز شدن» را داشته باشد، بدون توجه به اینکه در خانه هست یا در اداره، در اتومبیل یا در باشگاه ورزشی.علاوه بر داشتن هدف، اشتیاق و بهره وری در محیط کسب و کار، باید به عنوان یک کارافرین ویژگی های دیگری هم داشته باشید تا ذهنیت و نگرش پیروزی و موفقیت تان را ترویج دهید.

۱- جذب الهامات

شما باید بخوانید، ببینید و گوش دهید تا در تمام الهامات پیرامون تان غرق شوید. به گفته جوزی بیلینگتون، خواندن می تواند مدل های پیشرفته تر و گسترده تر تجربه را در اختیارتان گذارد تا بتوانید افراد را از منظر تازه تری مشاهده کنید.

۲- دویدن بر روی تردمیل را از دست ندهید

حفظ تناسب اندام می تواند هم از لحاظ جسمی و هم از لحاظ روحی شما را تیز و چابک نگه دارد. با حفظ تناسب اندام تان شما قوی تر و بهتر به نظر می رسید و اعتمادبه نفس بیشتری خواهید داشت. پس سعی کنید ورزش کردن را در برنامه روزانه تان بگنجانید و روزی ۳۰ دقیقه ورزش کنید. ورزش را در اولویت کارهای روزانه تان قرار دهید.

۳- مانند بچه ها رفتار کنید

کارول دوک در کتابش تحت عنوان «ذهنیت: روانشناسی جدید موفقیت» در مورد نحوه واکنش کودکان به مشکلات و چالش هایشان توضیح می دهد. او مجوعه ایی از پازل های دشوار را به شرکت کنندگان جوان داد و عکس العمل های جالبی از آنها مشاهده نمود. یکی از پسرها صندلی اش را بیرون کشید، دست هایش را بهم مالید، لب هایش را بهم مالید و با صدای بلند گفت: من عاشق رقابتم.تمایل به پیگیری چالش مسئله بسیار مهمی برای کارآفرینان بزرگ است. بدین ترتیب می توانند مهارت ها و ابتکار خود را نشان دهند.

۴- ذهنیت رشد در سر داشته باشید

طبق مطالعه برنی دوک، ذهنیت می تواند در قالب دو نوع «رشد» یا «ثابت» باشد. افراد دارای نگرش و ذهنیت ثابت، معتقدند که استعدادها و خصایص شان عمدتاً غیرقابل تغییر است، درحالیکه افراد دارای نگرش رشد معتقدند که استعدادهایشان با تلاش و کوشش قابل پرورش و پیشرفت است. با داشتن ذهنیت رشد می توانید چالش ها را همچون فرصت ببینید و با مشاهده موفقیت دیگران ترغیب شوید.

۵- تحسین کرده و پیش بروید

شما می توانید حتی در زمان خارج از ساعت کاری، نگرش قوی ایی داشته باشید. کلید آن، تحسین راهی است که می روید. شکرگزار باشید، حتی اگر به موفقیت های کوچک دست یافتید. مطالعات نشان می دهد که حتی پاداش دادن می تواند برای آماده شدن و احیاء برای روز بعد بسیار مهم باشد.

منبع:

http://www.entrepreneur.com/article/252335

برداشت آزاد خودم از این موضوع.