ممکن است ایده بسیار خوبی داشته باشید، اما سرنوشت شرکت شما به میزان زیادی بستگی به قدرت تیم شما دارد. بسیاری از سرمایه گذاران، شخصیت، مجموعه مهارت های تکمیلی و سبک کاری بازیگران اصلی را بعضی از مهمترین فاکتورها برای انتخاب شرکت ها جهت سرمایه گذاری می دانند.

در این مطلب با آقای Naeem Zafar ، مدرس کارآفرینی در دانشگاه برکلی کالیفرنیا و مدیرعامل استارتاپ Bitzer Mobile در مورد گام های تشکیل یک گروه برای قرار گرفتن در مسیر سودآوری صحبت شده است.

بنیانگذاران

اولین و شاید سخت ترین گام، ارزیابی شرکای کسب و کارتان است. آقای Zafar معتقد است که کیفیت افراد در این فاز، DNA شرکت را در آینده تعریف می کند. لازم است که در این مورد بی رحم باشید.وجود حتی یک شخص بدون شایستگی و استانداردهای لازم می تواند کل تیم را از مسیر خارج کند. داشتن چندین بازیگر سطح B پیدا کردن بازیگران سطح A را بسیار مشکل تر می کند و خیلی زود چشمتان را باز می کنید و می بینید که یک سازمان متوسط را بسته اید.

نکته کلیدی اینجاست که هر روز از خودتان بپرسید که آیا در سراسر دنیا این افراد بهترین هایی هستند که می توانستم با آنها کار کنم؟ اگر جوابتان مثبت است، می توانید تعریف نقش ها و تخصیص مسئولیت ها را شروع کنید.

وقتی ما درحال راه اندازی آخرین شرکتمان بودیم، تصمیم گرفتیم که تمام تصمیمات فنی بعهده شریکم و تمام تصمیمات مرتبط با کسب و کار بعهده من باشد، بنابراین هیچ بحث اضافی در مورد آنها نداشتیم.”

پس از آن زمان سنجیدن ساختار حقوقی شرکت است، مرحله ای حیاتی برای اجتناب از مشکلات گران قانونی در آینده.

مشاوران، کارمندان نیمه وقت و قراردادی

هر استارتاپی به پنج نوع مشاور نیاز دارد: کارشناس بازار/حوزه، یک رابط (کسی که قادر است ارتباطات اولیه را به خوبی برقرار کند)، یک ستاره در صنعت شما (کسی که فقط از اسم او استفاده کنید و ضرورتا به خود او احتیاجی نیست)، یک مربی شخصی و یک کارشناس فنی. در رویدادهای صنعتی شرکت کنید و ژورنال های مرتبط با کسب وکار، وبلاگ ها و نشریات تجاری را بخوانید و در آنها به دنبال افرادی باشید که احتمالا علاقمند هستند با شما کار کنند. ببینید با چه کسی بطور طبیعی سازگارید، ایده شما او را وسوسه کرده و می توانید به او اعتماد کنید.

با رشد کردن کسب و کار، اگر کارها بخاطر کمبود زمان یا تخصص عقب می افتد، وقت آن است که پرسنل جدیدی استخدام کنید. بررسی کنید شما یا شرکا به چه مهارت هایی نیاز دارید و به دنبال کارمندان پاره وقت یا قراردادی برای پر کردن شکافها باشید. Zafar پیشنهاد می کند برای پیدا کردن کارمندان جدید درون LinkedIn جستجو کنید و به آنها ایمیل بزنید. معمولا از هر ۱۰ نفر چهار نفر پاسخ خواهند داد، البته به شرط اینکه با آنها صادق باشید و به موضوع علاقه داشته باشند.

هر نیروی کمکی خارج از شرکت باید توافق قانونی مبنی بر پذیرش حق مالکیت شما بر هر محصول تولیدی را امضا کند.

منبع:

www.entrepreneur.com/article/227132

برداشت آزاد خودم از این موضوع.