1.فرهنگ

تبدیل شدن کاربران به مشتری واقعی صرفا" یک تمرین بازاریابی نیست.در واقع با فرهنگ سازمانی آغاز می شود."مشتری مداری" یک راه انجام کسب وکار است. آن بیشتر از یک شعار است. برایان سولیس نویسنده پرفروش ترین کتاب تحلیل بازاریابی می گوید: این نیاز اجباری است که فرهنگ در همه کار شما وجود داشته باشد.

هیچ شرکت دیگری بهتر از قدرت فرهنگ مشتری محور از خرده فروش کفش آنلاین سایت ها نیست.

موسس و مدیر عامل شرکت نیک Swinmurn و تونی هیسه یک سازمان را ایجاد کردند که تمرکزش به  "ارائه خدمات به مشتریان خود تبدیل شده است.زاپاس توانست رضایت مشتری را از رشد از 1.6 میلیون $ در سال 2000 به بیش از 1 میلیارد $ در سال 2009، هنگامی که آمازون آنها به دست آورد.

2. جامعه

در جهان دیجیتال، که در آن تعاملات ما تا کنون بیشتر به واسطه صفحه نمایش بوده است ، در  مراکز تماس و منو های گوشی خسته کننده، مشتریان می خواهند مثل افراد واقعی درمان شوند. آنها می خواهند بدانند یک شخص در انتهای دیگر از معامله وجود دارد. آنها می خواهند بخشی از یک جامعه باشند.

فرانک و بلوط، با رشد بالای خرده فروش آنلاین کانادا و متخصص در لباس مردان جوان، نشان می دهند که چگونه تمرکز بر جامعه می تواند به  نتایج کسب و کار درایو کمک کند. "ایجاد یک جامعه واقعا ایجاد یک تعامل عمیق تر احساسی  نه منطقی است که باعث رشد سود بنیانگذاران کسب وکار شده است. این شرکت در وبلاگ خود به انتشار داستان های جالب و مفید برای مشتریان خود پرداخته است . خرده فروشان شرکت هم یک کارت دست نویس همراه هر محصولی که برای مشتری می فرستند تا یک رابطه عاطفی بین مشتری و شرکت به وجود آید.

منبع:

https://www.visioncritical.com/cs-of-customer-centricity/

برداشت آزاد خودم از این موضوع.