ادامه پست قبل.....

چگونه اطلاعات مشتریان را ذخیره و سازمان دهی کنم؟

یک بار که شما اطلاعاتی را که در مورد مشتری نیاز دارید، به دست می آورید، می توانید آن را به سادگی در یک صفحه اکسل ذخیره کنید. اما به گفته تنر، بهترین و به صرفه ترین نرم افزار برای ذخیره و رهگیری اطلاعات، نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری(CRM) می باشد.

چگونه می توانم بهترین حفاظت را از اطلاعات شخصی و مالی مشتریان به عمل بیاوردم؟

در مرحله اول تمامی اطلاعات حیاتی از قبیل نام مشتریان و ایمیل و آدرس های فیزیکی و اعداد و ارقام و اعتبارات و یوزر و پسورد آنها را رمزگذاری کنید. روش های بسیاری برای کدگذاری داده وجود دارد، در اینجا شما می توانید، اطلاعاتی راجع به این روش ها کسب کنید. همچنین شما می توانید یک متخصص امنیت داده را برای رسیدگی به این قبیل کارها استخدام کنید و مطمئن شوید که از بالاترین استانداردهای امنیتی برای این کار استفاده می کند.

چگونه می توانم مطمئن شوم که آنچه که انجام می دهم، قانونی است؟

به گفته تنر بهترین روش برای اطمینان از قانونی بودن جمع آوری اطلاعات مشتریان، ارائه یک خط مشی امنیتی و حریم خصوصی به مشتریان برای دسترسی به آن است. به طور واضح در این خط مشی بیان کنید که دقیقا به جمع آوری چه نوع داده هایی خواهید پرداخت، چگونه آنها را استفاده خواهید کرد و با چه کسی آنها را به اشتراک خواهید گذاشت. شما به خصوص اگر صاحب یک کلینیک درمانی هستید، باید نهایت دقت را در این مورد به عمل آورید.

بهترین راه برای بهره وری از این اطلاعات جمع آوری شده چه می باشد؟

بزرگترین مزیت این کار، ارائه پیشنهادات ارزشمند، درست بر مبنای سلیقه مشتری می باشد. این داده ها به شما کمک می کند تا یک تصویر واضح از مشتری هدف خود داشته باشید و بهترین راه را برای ارتباط با او برگزینید، تبلیغات کنید، بازاریابی کنید. هرچه قدر که مشتری ایده آل خود را بیشتر بشناسید، به همان اندازه نیازهای او را خواهید شناخت و در نتیجه پیشنهادات بهتری برای رفع آن نیازها ارائه خواهید کرد، که همین خود باعث افزایش میزان فروش می شود.

برخی اشتباهاتی که باید از آنها اجتناب کرد

به گفته تنر ممکن است بزرگترین اشتباه این باشد که شما در همان آغاز کار، بیش از حد سوال بپرسید و مشتری را کلافه کنید. همچنین باید دقت کنید که هرگز از این اطلاعات حیاتی استفاده نادرستی نکنید و یا مشتریان خود را قضاوت نکنید.

منبع: http://www.entrepreneur.com/article/231513