در طول مدت دوسال و نیم ، از 65 میلیونر کارآفرین درزمینه راه اندازی یک کسب و کار موفق، مصاحبه شد. تمامی این گفتگوها سرشار از درس های آموزنده در مورد موفقیت در کسب و کار بودند، درس هایی که برهم زننده الگوی رایجی بود که همه ما عادت داریم در مورد کارآفرینی بشنویم.

در اینجا به تعدادی از این نکات آموزنده اشاره می کنیم:

هرگز به این فکر نکنید که شما بیش از کارمندانتان می دانید

شما باید به کارمندانتان گوش دهید، به آنها اعتماد کنید و به آنها اعتقاد داشته باشید و احترام بگذارید. هرگز به این نیندیشید که شما بهتر از آنها می دانید.

بلندپروازی نکنید

شاید فکر کنید که که بهتر باشد که برای شروع یک کسب و کار حتما باید قدم های بزرگی بردارید و بلندپروازی کنید، اما درسی که ما از تجارب این میلیونرها می گیریم این است که نیازی به این نیست، بلکه بهتر است که با قدم های کوچک کار خود را آغاز کنید، و بهتر است که از همین الان دست به کار شوید.

همیشه هم حق با مشتری نیست

شاید به عقیده بسیاری از کارآفرینان همیشه حق با مشتری باشد، اما از نگاه برخی از این میلیونرها، گاهی وقت ها هم پیش می آید، که مشتری ها اشتباه کنند، و ارزش این را داشته باشد که آنها را کنار بگذارید، چرا که این کار به شما کمک خواهد کرد تا روابط خود را با مشتری های خوب و ارزشمند پرورش دهید و در طولانی مدت درآمد خود را افزایش دهید.

نیازی نیست که باهوش باشید تا موفق شوید

علاقه مندان به کارآفرینی همیشه به این فکر می کنند که باید حتما باهوش ترین باشند تا بتوانند در صنعت خود موفق شوند. گاهی وقت ها هوش، بسیاری را از فهم رویاهای کارآفرینی شان عقب نگه می دارد. این مهم است که شرکت شما بهترین باشد، اما اصلا مجبور نیستید که باهوش باشید تا یک کارآفرین موفق شوید، اما دقت کنید که باید افراد باهوش را استخدام کنید.

به هنگام حل مشکلات خودخواهد باشید

یک کارآفرین موفق باید این را در نظر بگیرد که به جای اینکه مدام به فکر حل مشکلات دیگران باشد، تنها روی حل مشکل خود تمرکز کند.

تنها روی داشته های خود سرمایه گذاری کنید

شما به عنوان یک کارآفرین باید قادر باشید که به سرعت فرصت ها را دنبال کنید. اینکه به دنبال حرف دیگران یک بازار ناشناخته را انتخاب کنید، راهی است مستقیم به سوی شکست. شما باید به جای اعتماد به حرف دیگران، به دانسته های خود اعتقاد داشته باشید.

مهم ترین هدف خود را فقط پول قرار ندهید

بسیاری از مردم یک کسب و کار را تنها برای یک هدف راه اندازی می کنند، پول. اما این نباید تنها هدف و دلیل شما باشد. صاحبان کسب و کاری که بسیار موفق هستند، تنها انگیزه خود را پول قرار نمی دهند، بلکه هدفی عمیق تر آنها را به جلو می راند. علاقه ای عمیق برای ایجاد یک تفاوت اساسی. کسانی که تنها در کارآفرینی خود به دنبال پول هستند، با فراز و نشیب های بسیاری روبه رو خواهند بود.

این نکات، تنها برخی از درس های مهم کارآفرینی بود، صدها درس مهم دیگر در این زمینه وجود دارد، که قدرت بالایی به هرکاآفرینی برای موفقیت کسب و کارش به او می دهد.

منبع: http://www.entrepreneur.com/#