در یک کلاس یوگا، زمان زیادی صرف نرمش های هسته ای می شود. اگر یک ورزشکار حرفه ای هستید، مربی شما حتما مدت زیادی روی هسته وجودی شما کار می کند. بهبود پذیری و قدرت بدنی بالا نتیجه یک هسته درونی قوی می باشد. منطقی است، چرا که هسته هرچیز مرکز آن به حساب می آید. همین نکته راجع به یک استارتاپ صدق می کند. هسته، آنچه را که شما می سازید و قصد رشد دادن آن را دارید تعریف می کند. یک هسته میزان دوام و پایداری و برد و باخت یک استارتاپ را در زیر فشارهای مختلف تعریف می کند.

در اینجا به آنچه که هسته یک استارتاپ را تعریف می کند، اشاراتی می کنیم:

دیدگاه

یک بدن قوی، یک ذهن قوی را مطلبد. هسته های قوی استارتاپی نتیجه یک دیدگاه قوی است. شما برای چی وجود دارید؟ هدف شما چیست؟ برای چی هرروز از خواب بلند می شوید؟ یک دیدگاه روشن و واضح، پایه و اساس یک استارتاپ است. دیدگاه، شکل دهنده یک هسته کسب و کار است.

ارزش ها

دومین چیزی که به شکل گرفتن هسته شرکت شما کمک خواهد کرد، ارزش های شما است. ارزش های مد نظر شما می تواند سرعت پیشرفت شما و یا سرویس دادن به مشتری باشد. برخی شرکت ها وجود یک تعادل بین کار و زندگی را یک ارزش می دانند، اگرچه کار سختی است، ولی شدنی است. ارزش ها به شما کمک می کنند تا یک فرهنگ را شکل دهید. این فرهنگ، راهنمای شما برای استخدام افراد و بنیاد شرکت شما است. تمامی ارزش های یک تیم کاری تبدیل به فرهنگ آن تیم می شود.

محصولات و مهندسی کردن آنها

در گذشته بهترین کسب و کارها، آنهایی بودند که فروش و بازاریابی خوبی داشتند. در آینده شرکت هایی بهترین خواهند بود که بهترین محصولات مهندسی شده را ارائه دهند. یک محصول عالی باعث موفقیت یک کسب و کار در یک بازار خواهد شد. برای ساخت یک محصول عالی شما باید آن را مهندسی کنید، آنوقت است که با این هسته قوی پیروز خواهید شد.

بازخوردها

هسته و بنیاد یک شرکت به طور دائم تحت تاثیر روابط بین کارمندان، شرکت و مشتریان و شریکان تجاری است. کوچکترین برخوردی یک بازخورد به حساب خواهد آمد. برآیند تمامی این برخوردها، وسیله ای است برای کمک به شکل دهی و نمو هسته یک شرکت و کسب و کار. هسته ای که دائم در حال رشد است، باعث رشد واقعی یک کسب و کار نیز خواهد شد.

بهبود پذیری

یک هسته قوی یک هسته بهبودپذیر و پایدار است. شما ممکن است که شکست بخورید و ممکن است که محصول شما در فروش موفق نباشد و یا سرمایه گذاری شما به بن بست برسد. در این مواقع آیا هسته شما به شما کمک خواهد کرد تا دوباره برخیزید؟ آیا این هسته واقعا پایدار و بهبودپذیر است؟ موفقیت در یک استارتاپ به معنای دوام آوردن است، آیا هسته کسب و کار شما به اندازه کافی قوی است که دوام بیاورد؟

منبع: http://www.entrepreneur.com/article/252754