تقویت حضور آنلاین هیچگاه مهم تر از امروز نبوده است. به همین دلیل، اولین کاری که شرکت های آنلاین باید انجام دهند این است که برندی منحصر به فرد و اعتباری روزافزون برای خود دست و پا کنند. شرکت ها دیگر قادر نخواهند بود با تاکتیک های قدیمی برای خود برندسازی کنند؛ در دوره ی کنونی، شیوه های قدیمی برندسازی به هیچ وجه جوابگو نخواهند بود.برندسازی برای حضور آنلاین اهمیت زیادی دارد. به نظر می رسد یک نفر این موضوع را از هر کس دیگری بهتر فهمیده باشد؛ کسی که تمام چارچوب های ذهنی خسته کننده ی موجود را در هم شکسته است.

نام او شان آذری است، مدیرعامل یک شرکت بازاریابی شبکه های اجتماعی به نام Breakthrough Social. هر کسی که با کار شان در این زمینه برخورد داشته باشد، نه تنها تحت تأثیر برندینگ وی قرار خواهد گرفت، بلکه بررسی های موردی وی را نیز خواهد ستود.

شان برای بررسی موردی مشتریان خود صفحه ای درست کرد. او جامعه ی دنبال کنندگان مشتری خود را ظرف ۸ ماه از ۵ هزار نفر به ۲۰۰ هزار نفر رساند. به خاطر همین مهارت فوق العاده ی وی در بازاریابی روی شبکه های اجتماعی، توجه بیشتری به سمت این شرکت جلب شد و با همین پروژه فروشش به سه برابر رسید. آذری در حال حاضر بیش از ۳۰ نوع صفحه ی مختلف روی اینستاگرام دارد. برای اینکه به قدرت وی در این کار پی ببرید کافی است به چند نمونه از صفحات وی با ۱۰۴ هزار، ۹۰ هزار و ۱۰۶ هزار نفر فالور نگاهی بیندازید.

برخی از استراتژیهایی که برای بازاریابی برند آنلاین لازم است گفته خواهد شد.

۱- در مورد محصولات یا خدمات آگاهی رسانی کنید

هنوز هم خیلی از شرکت ها به کنار گذاشتن شیوه های بازاریابی سنتی و به کارگیری بازاریابی دیجیتال تمایلی نشان نمی دهند. شان تصمیم گرفت این دسته از مشتریان احتمالی و سرسخت را به مشتریان بلند مدت خود تبدیل کند. او با اینکه نسبت به محصول نگرانی های بیشتری داشت، روی بازاریابی تمرکز بیشتری کرد. راز موفقیت او از این قرار بود:

آذری به جای آنکه به تبلیغ خدمات خود بپردازد، روی آشکار کردن ارزش این خدمات متمرکز شد. او طرح بازاریابی محتوایی کسب و کار مورد نظر را آماده کرد و به آن در پیاده سازی استراتژی ها روی تمام پلتفرم های دیجیتال کمک کرد.

شما می توانید برای کسب و کار خودتان از شناساندن فلسفه ی وجودی محصول یا خدمات خود شروع کنید. اگر نتوانید ارزش محصول خود را به مشتریان نشان دهید، راه پیدا کردن به بازار آنها کار دشواری خواهد بود.

برای آنکه به یک برند تبدیل شوید، روی ارزش منحصر به فردی تمرکز کنید که برای مشتریان خود فراهم می کنید؛ ارزشی که شرکت های دیگر از ارائه ی آن عاجزند. از این نقطه، شرحی از شرکت خود به وجود بیاورید که بتوانید آن را با مشتریان در میان بگذارید؛ حکایتی که بیانگر گزاره ی ارزش منحصر به فرد شما باشد.

منبع:

http://www.inc.com/aj-agrawal/3-tips-for-how-to-turn-a-company-into-a-brand.html?cid=sf01001&sr_share=twitter

برداشت آزاد.