7-خودتان می دانید یا هر طور خودتان دوست دارید.

با اینکه ممکن است نظر خاصی درباره ی سؤالی که پرسیده شده نداشته باشید، نظر شما برای سؤال کننده اهمیت داشته است؛ در غیر این صورت این سؤال را از شما نمی کرد

به جای این جمله می توانید بگویید «من در مورد هیچ یک نظر محکمی ندارم اما چند نکته ای که باید مد نظر قرار داد اینها هستند ‌‌ ». شما با اظهار نظر در مورد یک موضوع (حتی بدون جانبداری)، نشان می دهید برای سؤال کننده ارزش قائلید.

۸-حداقل من تا به حال

عبارتهایی که مثل این عبارت آغاز می شوند راه غیر محترمانه ای برای منحرف کردن تمرکز بحث از اشتباه خودتان به اشتباهِ معمولاً بی ربطی است که طرف مقابل در گذشته انجام داده است.

به جای این جمله می توانید بگویید «متأسفم». پذیرفتن مسئولیت اشتباهاتی که مرتکب می شوید، بهترین راه برای کشاندن بحث به نقطه ای منطقی تر و آرام تر برای حل مسائل است. اعتراف به تقصیر، راه بسیار خوبی برای جلوگیری از بدتر شدن اوضاع است.

جمع بندی

در هر مکالمه ای همین جزئیات تفاوت زیادی به وجود خواهند آورد. اگر توصیه های بالا را امتحان کنید از نتایج مثبتی که دریافت می کنید متعجب خواهید شد. از طرف دیگر می توانید با بینشی که از نکات بالا به دست آورده اید، در مورد دیگر جملاتی که روزانه در مکالمات خود به کار می برید نیز حساسیت بیشتری از خود نشان دهید.

منبع:

http://www.entrepreneur.com/article/249911

برداشت آزاد خودم از این موضوع.